استاندار خراسان رضوی گفت: زندگی بدون مطالعه عقب ماندگی از فرهنگ و زمان را به همراه دارد.

ملاک توسعه یافتگی یک کشور میزان مطالعه مردم آن کشور استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در حاشیه افتتاح دومین کتابخانه سیار خیرساز در مشهد گفت: ملاک برای پیشرفت و توسعه یک کشور میزان مطالعه مردم آن کشور است هر چقدر بتوانیم فرهنگ مردم را با کتابخوانی عجین کنیم به توسعه یافتگی بیشتر می‌رسیم.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) بهترین الگو برای سیره و روش زندگی و مدیریت درجامعه هستند، افزود: باید در مناسبت‌های مختلف در کنار جشن‌های مذهبی، ظرفیتی ایجاد شود که مردم به مطالعه در سیره و روش ائمه اطهار بپردازند.

استاندار خراسان رضوی در خصوص کتابخانه مرکزی مشهد گفت: این کتابخانه در دهه فجر امسال بهره برداری شود که البته تامین اعتبار لازم صورت گرفته است.

رشیدیان با تبریک سالروز میلاد امام موسی کاظم (ع) افزود: این امام بزرگوار را به عنوان باب الحوائج و امام رحمت می‌شناسیم، اما در حل و فصل حوائج مردم احساس مسئولیت نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: در شرایط و زمان فعلی باید توجه ویژه‌ای به اقشار مختلف بویژه ضعیف و دهک‌های پایین داشته باشیم و با بسیج عمومی جامعه مدنی و افزایش مشارکت در راستای حل مشکلات مردم گام برداریم.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: با انسجام و همکاری دولت، مجلس، قوه قضائیه و گروه‌های مدنی باید از شرایط موجود عبور کنیم، با بهره گیری از سیره ائمه اطهار جامعه زیبایی خواهیم داشت.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

باید بتوانیم فرهنگ مردم را با کتابخوانی عجین کنیم

برچسب ها: کتابخانه ، کتابخوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.