مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین گفت: شهر عنبران واقع در این شهرستان با اشتغال 4 هزار نفری، قطب تولید گلیم در استان اردبیل است.

منوچهر نورزاده، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: اغلب تولیدکنندگان بانوان شهر عنبران هستند و می توان به جرئت گفت اقتصاد این شهر در تارو پود گلیم تنیده است.

وی اضافه کرد: در مقایسه با جمعیت شهر عنبران تعداد شاغلان تولید گلیم قابل توجه و کم نظیر در سطح کشور است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین ادامه داد: اغلب تولید کنندگان به صورت غیر متمرکز و در منازل مسکونی نسبت به تولید اقدام می کنند.

نورزاده اضافه کرد: 12 پروانه تولید تعاونی و سه پروانه تولید کارگاهی در این شهر صادر شده و مابقی تولید کنندگان فعالیت انفرادی دارند.

وی با تاکید به اینکه بیشترین میزان تولید گلیم استان اردبیل در این شهر است، ادامه داد: در نمایشگاه های مختلف تولیدات به نمایش درآمده و یا به فروش می رسد.

به گفته مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین  گلیم عنبران یکی از تولیدات کیفی صنایع دستی استان اردبیل است که توانسته نشان ملی جغرافیایی را از آن خود سازد.

انتهای پیام/ح

صدور 12 پروانه تولید تعاونی در عنبران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.