از سوی گمرک ایران، بلامانع بودن صادرات چای داخلی فله و بسته بندی به تمام گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شد.

ابلاغ بلامانع بودن صادرات چای داخلی فله و بسته‌بندی به گمرکاتبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات، در بخشنامه ای به تمام گمرکات اجرایی کشور بلامانع بودن صادرات چای داخلی فله و بسته بندی را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۱۷/۹۷/۶۱۳۷۳۷ مورخ ۲۴/۰۵/۹۷ موضوع ممنوعیت صادرات ۶ قلم کالا، به پیوست تصویر نامه شماره ۶۰/۱۴۱۴۰۹ مورخ ۲۸/۰۵/۹۷ وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت ارسال و اعلام می دارد: چای داخلی فله و بسته بندی مشمول ممنوعیت موضوع بخشنامه پیروی نبوده و صادرات آن با کنترل دستگاه های مسئول و مجوز وزارت جهاد کشاورزی و رعایت سایر مقررات مربوطه بلامانع است.

بر این اساس و با توجه به صورت جلسه مشترک مورخ ۰۶/۰۶/۹۷ این دفتر با دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی، مقرر شده است، نمونه محموله‌های چای که تحت عنوان چای داخلی جهت صادرات اظهار می‌شوند را به پژوهشکده چای کشور ارسال کنند.

ضمن اینکه اطلاعات اظهارنامه‌های مربوطه پس از اظهار، به صورت سیستمی به واحد ذیربط در آن وزارتخانه ارجاع شده و آن واحد پس از دریافت پاسخ آزمون نمونه، نسبت به صدور مجوز سیستمی برای صادرات اقدام خواهند کرد تا ادامه فرایند گمرکی مربوطه میسر شود.

بنابراین شایسته است ضمن اقدام لازم، مراتب را به تمام واحدهای تابعه ابلاغ و بر حسن اجرای امر نظارت مستمر معمول دارند.

ابلاغ بلامانع بودن صادرات چای داخلی فله و بسته‌بندی به گمرکات

انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات ، چایکاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار