سخنگوی طالبان گفت: این گروه تنها با آمریکا آماده مذاکره بوده و با هیچ گروه دیگری مذاکره نخواهد کرد. 

طالبان: فقط با آمریکا مذاکره می کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی طالبان گفت: این گروه تنها با آمریکا آماده مذاکره بوده و با هیچ گروه دیگری مذاکره نخواهد کرد. 

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به آوا گفت: اگر آمریکا می خواهد موضوع بدون جنگ حل شود، ما آماده مذاکره با آنها هستیم .

وی  با اشاره به نشست های غیررسمی گروه طالبان با آمریکایی ها، گفت:  دور بعدی این گونه نشست ها با آمریکا مشخص نیست و مسئولین سیاسی طالبان تاکنون در این خصوص اظهار نظر نکردند.

مجاهد خاطر نشان کرد: تا زمانی که نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان خارج نشوند و به اشغال خود پایان ندهند، موضوع دیگری وجود ندارد و این مساله باید با طرف امریکایی حل شود.

سخنگوی گروه طالبان از تمایل این گروه برای مذاکره مستقیم با آمریکا خبرداد و تصریح کرد: آمریکا اگر حاضر به گفتگو نیست ، گفتگو با طرف‌های غیر موثر هم ضروری به نظر نمی رسد.

سخنگوی طالبان با اشاره به تعویق نشست مسکو اظهار داشت: از ما خواسته شده تا در نشست مسکو شرکت کنیم ، اما تاریخ این نشست تغییر کرد و ما منتظر اعلان تاریخ برگزاری این نشست هستیم.

وی در خصوص پیوستن گلبدین حکمتیار به پروسه صلح خاطر نشان ساخت: حزب اسلامی شاهکاری نکرده فقط  تسلیم دولت شده و قوانین، اشغال، رشوه و همه مفاسد را پذیرفته بخاطر اینکه جایگاه داشته باشد.

به باور سخنگوی طالبان ، پیوستن حکمتیار به پروسه صلح تاثیر گذار نبوده است چرا که این گروه رهبری جنگ علیه کسانی را که وی آنها را متجاوز خواند، برعهده دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار