عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید از تشکیل کمیته‌ای برای پس گرفتن امضای درخواست کنندگان استیضاح بطحایی خبر داد.

تصمیم هیئت رئیسه فراکسیون امید مبنی بر اقناع نمایندگان برای تأخیر انداختن استیضاح بطحاییمحمدرضا تابش عضو هیئت رئسیه فراکسیون امید در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه موضوع استیضاح بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست امروز صبح هیئت رئیسه این فراکسیون مطرح شد، گفت: علی رغم آنکه برخی امضا کنندگان استیضاح بطحایی از اعضای این فراکسیون هستند و استدلالشان قابل توجه است اما به دلیل وجود جنگ اقتصادی از آنها خواستیم از این استیضاح منصرف شوند.

وی ادامه داد: از نظر اینکه ما در جنگ اقتصادی‌ قرار گرفته‌ایم که فرماندهی آن با رئیس جمهور و مجموعه هیئت دولت است و آنها باید بتوانند آثار تحریم‌ها و مجموعه اقدامات دشمنانی که موجودیت نظام جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته‌اند، خنثی کنند بنابراین قرار شد کمیته‌ای در این فراکسیون تشکیل و با نمایندگان درخواست کنندگان استیضاح بطحایی مذاکره کنند.

تابش تأکید کرد:‌ این کمیته از نمایندگان استیضاح کننده بطحایی می‌خواهد تا به منظور تحقق قول‌های وزیر آموزش و پرورش مهلتی مقرر کرده تا این استیضاح به تأخیر بیفتد.

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به اعلام هیئت رئیسه مجلس مبنی بر منتفی شدن این استیضاح گفت: اکثریت امضا کنندگان استیضاح بطحایی از اعضای فراکسیون امید هستند که قرار است این کمیته از آنها بخواهد امضای خودشان را پس بگیرند و امیدواریم وزیر آ‌موزش و پرورش و مجموعه همکاران وی با فرصتی که استیضاح کنندگان به آنها می‌دهند برای جلب مشارکت نخبگان، مردم، قاطبه فرهنگیان و نمایندگان مجلس تلاش مضاعفی داشته باشند و نسبت به رفع مشکلات فرارو اقدامات عاجلی انجام داده تا ضمن جلب نظر نمایندگان برخی مسائل و تنگناهای آموزش و پرورش را هم حل و فصل کنند.

وی با بیان اینکه فراهم کردن نیازهای معنوی و مادی آموزش و پرورش بر عهده مجموعه حاکمیت است،‌ گفت: آموزش و پرورش نیاز به اصلاحات ساختاری داشته و تأمین نیازهای آن تنها از طریق همدلی و همکاری سه قوه و مشارکت مردم میسر خواهد بود.

تابش اظهار کرد: در آستانه ماه مهر که چرخ عظیم آموزش و پرورش باید با مجموعه تدابیر راهگشا به حرکت درآید، این استیضاح دردی را دوا نمی‌کند بلکه این کانون تأثیرگذار را دچار بلاتکلیفی‌ کرده که دود آن به چشم فرهنگیان و مردم خواهد رفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار