سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرد حمله هوایی ائتلاف متجاوز به یمن به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در صعده جنایت جنگی آشکار است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرد حمله هوایی ائتلاف به فرماندهی عربستان سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در استان صعده در شمال این کشور، جنایت جنگی آشکار است.

این سازمان اعلام کرد این حمله را باید به ”سابقه وحشتناک این ائتلاف در کشتن غیرنظامیان در مراسم عروسی و خاکسپاری، بیمارستان‌ها و مدارس در یمن“ اضافه کرد.

دیدبان حقوق بشر از همه کشور‌ها خواست بلافاصله صادرات سلاح به عربستان سعودی را متوقف کنند.

دیدبان حقوق بشر به کشور‌های صادرکننده سلاح به عربستان هشدار داد، حملات هوایی به یمن این کشور‌ها را با اتهام مشارکت در جنایت جنگی روبرو می‌کند.

شایان ذکر است، در ماه اوت، ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی در حمله‌ای هوایی به یک اتوبوس حامل کودکان یمنی، 40 کودک را به شهادت رساند.

ائتلاف متجاوز که از سال ۲۰۱۵ میلادی یمن را هدف حملات وحشیانه خود قرار داده است، روز شنبه به اشتباه خود در حمله ماه اوت به اتوبوس حامل غیرنظامیان اعتراف کرد.

این نخستین باری نیست که ائتلاف متجاوز به یمن، غیرنظامیان و کودکان را هدف حمله قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدبان حقوق بشر حمله ائتلاف  متجاوز به اتوبوس دانش‌آموزان یمنی را جنایت جنگی خواند

برچسب ها: عربستان ، یمن ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
خوب حالا گفتی جنایت جنگی .چه کار میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جنایت جنگی تو حملات شمیایی صدام به ایران به حلبچه و...رو چه کردی ؟فقط بلدن حرف بزنن اینا مواجب گیرهای امریکا هستند امیدی بهشون نیست
آخرین اخبار