رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود گفت: با وارد عمل شدن ماموران حفاظتی نیروی انتظامی در یکی از مناطق شاهرود تعداد ۲۶ کارتن زغال تاغ به مقدار بیش از ۳۰۰ کیلوگرم کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت با هرگونه دست‌اندازی به طبیعت به‌شدت برخورد می‌کنند، گفت: برحسب گزارش واصله مبنی بر تهیه، توزیع و نگهداری زغال تاغ در شاهرود، مأموران حفاظتی نیروی انتظامی بلافاصله وارد عمل شدند و ۳۰۰ کیلوگرم زغال تاغ دریکی از مناطق این شهرستان کشف و ضبط شد.

وی در ادامه افزود: برخی سودجویان با قطع تاغ، این درختچه مفید را به زغال تبدیل کرده و در بازارها به فروش می‌رسانند و با توجه به اینکه این درختچه مصرف آب کمی دارد در جلوگیری از فرسایش خاک و طوفان شن در مناطق کویری نقش مهمی بر عهده دارد که نبود آن می‌تواند زندگی بشر را با اختلال مواجه کند.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود با اشاره به اینکه نیروهای یگان حفاظت در بخش‌های بیارجمند و بسطام به‌ طور شبانه‌روزی منطقه را پایش می‌کنند ابراز داشت: در مناطق کویری گشت‌های  ویژه  به‌صورت مناطق تاغ زار شهرستان را رصد کرده و با هرگونه دست‌اندازی به منابع ملی و منابع طبیعی با قاطعیت برخورد خواهند کرد.

کشاورزیان عنوان کرد: از مردم ساکن در مناطق کویری و جوامع بومی و محلی تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مبنی بر قطع و قاچاق تاغ بلافاصله نیروی انتظامی و منابع طبیعی را در جریان قرار دهند تا نسبت به رفع آن در اسرع وقت اقدام شود.

انتهای پیام/ ز

۳۰۰کیلوگرم زغال تاغ در شاهرود کشف و ضبط شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار