معاون رئیس‌جمهور و رئیس ائتلاف دولت قانون عراق با انتشار بیانیه‌ای از گروه‌های سیاسی این کشور خواست برای ناکام گذاشتن نقشه‌ها و توطئه‌های خارجی که بغداد را هدف قرار داده است، با یکدیگر متحد شوند.

هشدار نوری المالکی به گروه‌های عراقی درباره دخالت کشور‌های خارجی در روند تشکیل دولت آینده این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی السومریه نیوز، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق تأکید کردهدف از دخالت های خارجی در این کشور، جنگ افروزی داخلی است. نوری المالکی، معاون رئیس جمهور و رئیس ائتلاف دولت قانون، با انتشار بیانیه ای از شرکای سیاسی خود خواست برای ناکام گذاشتن نقشه‌ها و توطئه‌های خارجی که عراق را هدف قرار داده است با یکدیگر متحد شوند.

المالکی با اشاره اینکه هدف از مداخلات خارجی به وجود آوردن جنگ داخلی است، گفت: «در شرایط بغرنجی که کشور با آن روبروست و در سایه صف بندی‌ها، مداخلات منطقه ای وخارجی که وحدت عراق و مردمش را هدف قرار داده است باید برادران و شرکای سیاسی در فرایند سیاسی برای ناکام گذاشتن این طرح ها و توطئه ها با یکدیگر متحد باشند». او افزود: مداخلات خارجی به منظور ایجاد شکاف در ساختار جامعه عراق، ایجاد جنگ و درگیری داخلی است که هیچ طرفی از آن در امان نخواهد بود و چیزی غیر از ناامیدی، آسیب، ویرانی کشور و تهدید امنیت و حاکمیت آن به همراه نخواهد داشت از همین رو ما نسبت به خطر کسانی‌که به دنبال سوق دادن کشور به سمت این درگیری‌ها هستند، هشدار می‌دهیم.

المالکی تصریح کرد: من به همه برادران در چارچوب اصول و منافع ملی می‌گویم که به صدای فتنه نیروهای خارجی گوش ندهید و صراحتا اعلام می‌کنم ما به سمتی که برخی کشورهای منطقه‌ و ابرقدرت‌ها می‌خواهند حرکت نمی‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که سلاح ها به سمت ملت یکپارچه عراق نشانه گرفته شود .

وی افزود: از ملت عراق می خواهم برای ساختن کشور و بازسازی آنچه تروریسم ویرانش کرده است به جلسات گفتگوی صادقانه عراقی تن دهند و با یکدیگر همدلی سیاسی داشته باشد؛ زیرا این همدلی کلید ثبات، امنیت اجتماعی، اقتصادی و آغاز بازسازی و خدمات‌رسانی در کشور خواهد بود که مردم از آن خرسند وخوشحال می شوند.

انتهای پیام/

تأکید معاون رئیس‌جمهور عراق بر اتحاد گروه‌های داخلی برای مقابله با دخالت کشورهای خارجی در تشکیل دولت

برچسب ها: عراق ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار