معاون بهبودتولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: چهارمیلیون و200 هزارقطعه جوجه ریزی ماه گذشته درمرغداری های استان ثبت گردیده که یک میلیون قطعه بیش ازنیازمصرفی استان است.

قریشی معاون بهبودتولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت:آذربایجان غربی دارای727 مرغداری گوشتی به ظرفیت بیش از 15 میلیون قطعه دردوره می باشدو می تواندیک ونیم تادو برابر نیاز استان گوشت مرغ تولیدکند و مشکلی از لحاظ فیزیکی درتولید این محصول نداریم.

وی با اشاره به علت افزایش قیمت مرغ در ماه های اخیر، اضافه کرد: افزایش قیمت نهاده های تولید از جمله کنجاله سویا و ذرت دانه ای در اثر نوسانات قیمت ارز و مشکلات حمل و نقل موجب افزایش سرمایه در گردش مورد نیاز مرغداری ها شد و در نهایت با کاهش در میزان جوجه ریزی استان نسبت به ماههای گذشته یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ بود.

قریشی با اشاره به متعدد بودن دلایل افزایش اخیر قیمت مرغ افزایش دما در تیر ماه سالجاری و عدم افزایش وزن مناسب مرغهای  گوشتی در اثر گرمای هوا و کاهش میزان تولید گوشت مرغ در استان از 6000 تن پیش بینی شده به 5000 تن را از دیگر علل افزایش قیمت اخیر برشمرد.

وی با اشاره به تعطیلی بیش از 120 واحد تولیدی مرغ گوشتی در آذربایجان شرقی به علت فعالیت غیرمجاز نیز افزود: این موضوع نیز موجب شد تا مرغ تولیدی شمال استان به آذربایجان شرقی انتقال و قیمت مرغ افزایش یابد.

این مسئول  با اشاره به اینکه افزایش قیمت مرغ مختص آذربایجان  غربی نیست، گفت: این مشکل کشوری بوده و با توجه به امکان انتقال مرغ  مابین استانها ی مختلف تقریبا قیمت یکسانی با اندک تفاوت در کل کشور حاکم می باشد.

وی با اشاره به اینکه میانگین قیمت کنونی هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم 11 هزار تومان است، اضافه کرد:  علاوه بر کارسازی لازم جهت افزایش میزان جوجه ریزی ، در حال حاضر همه روزه 50 تن مرغ منجمد با قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم 6 هزار و 750 تومان  به منظور تعدیل قیمت مرغ  توسط شرکت پشتیبانی امور دام عرضه   می شود و این روند تا کاهش قیمت مرغ به حالت عادی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ع

کاهش قیمت گوشت مرغ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.