آیین پایانی بیستمین جشن سینمای ایران به منظور اهدای تندیس‌های خانه سینما به برگزیدگان برگزار شد.

آغاز آیین پایانی بیستمین جشن سینمای ایران در تالار وحدتبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین پایانی بیستمین جشن سینمای ایران به منظور اهدای تندیس‌های خانه سینما به برگزیدگان این رویداد بزرگ سینمایی، در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم برندگان رشته‌های مختلف در این آیین که توسط داوران انجمن عالی هنر‌ها و فنون سینمایی برگزیده شده اند، معرفی و با اهدای لوح تقدیر و تندیس‌های جشن سینما مورد تقدیر قرار گرفتند.

بیستمین جشن سینمای ایران به ریاست علی نصیریان برگزار شده است.

رضا كيانيان، حامد بهداد، ستاره اسكندری، هومن سيدی، امير جديدی، ابراهيم داروغه زاده، علی نصيريان، محمد مهدی حيدريان (رئيس سازمان سينمايی)، علی ربيعی (وزير سابق كار)، گلاره عباسی، پانته آ پناهی ها، شبنم مقدمی، صابر ابر و ... از جمله هنرمندان و مسئولان حاضر در اين مراسم بودند.

مراسم با پخش کلیپی مربوط به درگذشتگان سينما و اجرای محمدرضا شهیدی فرد به طور رسمی آغاز شد.

پایان کار کم حاشیه‌ترین جشن خانه سینما/ شبی پر جایزه برای برادران جلیلوند/ فهرست همه برندگان در یک نگاه

هنر سينما می‌تواند دوستی‌ها را بيشتر كند/ سينمای ما بعد از انقلاب پيشرفت كرد

سپس، علی نصیریان رئيس بيستمين جشن خانه سينما در ابتدای صحبت هايش گفت: نسل ما در دوران سختی کار كرد؛  اميدوارم سختی‌های كار در سينما شامل جوانان و نسل جديد نشود. امروز صنعت سینما پیشرفت زيادی كرده است.

وی ادامه داد: امیدوارم هنر سینما منجر به دوستی‌های بیشتر شود و به حاشیه نرویم. اميد دارم كه این جشن همبستگی ما را بیشتر کند؛ زیرا ملت ما امروز به موسیقی و نمایش نیاز دارد و در این شرایط هنر می تواند نقش مهمی ایفا کند.

پایان کار کم حاشیه‌ترین جشن خانه سینما/ شبی پر جایزه برای برادران جلیلوند/ فهرست همه برندگان در یک نگاه

نصیریان در پایان گفت: سينمای ما پس از انقلاب اسلامی، پيشرفت خوبی كرد. نسل بعد از ما بسیار موفق عمل کردند، کار‌های خوبی ارائه دادند. همه ما با همدلی و پایمردی می توانیم فیلم خوب بسازیم و امیدوارم به توفیقات بالایی برسیم. امروز در اين جشن دورهم جمع شديم. خوب است همه بدانند كه برگزيدگان اين جشن حاصل همفكری و آرای چند صد هنرمند هستند و در انتخاب آنها سليقه شخصی‌ دخيل نيست.

در ادامه منوچهر شاهسواری‌توضيحاتی درباره برگزاری‌اين مراسم داد و سپس، برگزيدگان بخش های‌مختلف معرفی‌شدند.


بيشتر بخوانيد: برگزيدگان بيستمين جشن خانه سينما در یک نگاه


جوايز بيستمين جشن خانه سينما را چه كسانی اهدا كردند؟

* در بخش نخست جایزه بهترین انیمیشن معرفی شد و تندیس بیستمین جشن خانه سینما به حسین ملایمی برای انیمیشن بدو رستم بدو اهدا شد. روانبخش صادقی و گلاره عباسی جوایز این بخش را دادند.

* تندیس بهترین فیلم کوتاه را مجید برزگر و پانته آ پناهی ها اهدا کردند. در این بخش تندیس جشن بیستم به محمد کارت برای فیلم بچه خور رسید.

* رامین حیدری فاروقی و رویا نونهالی برای اهدای تندیس  بهترين كارگردانی مستند نیمه بلند به روی سن آمدند. جایزه این بخش به ارد عطارپور برای فیلم پرسپولیس شیکاگو اهدا شد.

* همچنین ، تندیس بهترین مستند بلند به آزاده موسوی و کورش عطایی برای فیلم در جستجوی فریده اهدا شد.

پس از پخش کلیپی از لحظات جشن خانه سینما در بیست دوره گذشته نوبت به بخش دوم اهدای جوایز رسید.

* در بخش دوم اهدای جوایز، جایزه بهترین جلوه های بصری توسط سیروس ابراهیم زاده و ماهور الوند، به فرید ناظرفصیحی برای فیلم چهارراه استانبول اهدا شد.

سيروس ابراهيم زاده بعد از اهدای تنديس بخش جلوه های بصری گفت: در سه چهار ماه اخير اوضاع خوبی از لحاظ اقتصادی نداريم؛ اما در اين سه چهار ماه فعاليت های فرهنگی بيشتر شده و اين قابل تامل است كه چرا در اين ايام فعاليت فرهنگی بيشتر شده است؟ من معتقدم ما ريشه فرهنگی داريم و بدينوسيله در عرصه جهانی موفق تر خواهيم بود و اعتماد به نفس بيشتری پیدا می کنیم.

* سپس، محمدرضا شرف الدین و همایون ارشادی جایزه بهترین جلوه های ویژه میدانی را به محسن روزبهانی برای فیلم به وقت شام دادند.

*جلال معیریان و حسن معجونی هم جایزه بهترین چهره پردازی را به مهرداد میرکیانی برای فیلم خوک تقدیم کردند.

*تندیس شایستگی صدابرداری در بیستمین جشن سینمای ایران هم به رشید دانشمند برای فیلم پل خواب اهدا شد.

پایان کار کم حاشیه‌ترین جشن خانه سینما/ شبی پر جایزه برای برادران جلیلوند/ فهرست همه برندگان در یک نگاه

* همچنین تندیس بهترین صداگذاری به علیرضا علویان برای فیلم به وقت شام رسید.اين تنديس توسط حسن زاهدی، محمود سماك باشی‌و جمشيد گرگين اعطا شد.

*تندیس بهترین طراحی لباس به نگار نعمتی برای فیلم خوک رسید. آتوسا قلمفرسایی و لیلی رشیدی جایزه این بخش را اهدا کردند.

* جایزه بیستمین جشن سینمای ایران در بخش بهترین طراحی صحنه به حجت اشتری برای فیلم سد معبر اهدا شد. اين جايزه را محسن شاه ابراهيمی ستاره اسكندری اهدا كردند.

در بخش بعدی لوح تقدیری به خانم‌السلطنه امینی یکی از عاشقان سینما از خطه کردستان با حضور جواد عزتی اهدا شد.

سپس، هانیه توسلی و صابر ابر برای اهدای تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن روی صحنه آمدند و تندیس این بخش به زکیه بهبهانی برای فیلم بدون تاریخ بدون امضا اهدا شد.

پایان کار کم حاشیه‌ترین جشن خانه سینما/ شبی پر جایزه برای برادران جلیلوند/ فهرست همه برندگان در یک نگاه

*تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هم توسط امیر جدیدی و طناز طباطبایی به نوید محمدزاده برای فیلم بدون تاریخ بدون امضا اهدا شد.

*علیرضا زرین دست و مرضیه برومند جایزه بهترین فیلمبرداری را اهدا کردند. تندیس بیستمین جشن سینمای ایران در بخش بهترین فیلمبرداری به مسعود سلامی برای فیلم خفگی اهدا شد.

* شهداد روحانی و شبنم مقدمی برای اهدای تندیس بهترین موسیقی روی صحنه آمدند. تندیس جشن بیستم در این بخش به پیمان یزدانیان برای فیلم خوک اهدا شد.

* تندیس بهترین تدوین به احمد مرادپور برای فیلم سارا و آیدا اهدا شد. سیروس الوند و عباس گنجوی تندیس بهترین تدوین را اهدا کردند.

پس از پخش کلیپی از لحظات درخشان بازیگری استاد عزت الله انتظامی که با تشویق حاضران همراه بود، نوبت به اهدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن رسید.

پایان کار کم حاشیه‌ترین جشن خانه سینما/ شبی پر جایزه برای برادران جلیلوند/ فهرست همه برندگان در یک نگاه

*حسن فتحی و نگار جواهریان تندیس بیستمین جشن سینمای ایران را برای بهترین بازیگر نقش اول زن به غزل شاکری برای سارا و آیدا اهدا کردند.

* امین تارخ و پریناز ایزدیار هم تندیس جشن بیستم برای بازیگری نقش اول مرد را به حامد بهداد برای فیلم سد معبر دادند.

* تندیس بهترین فیلمنامه با حضور فرهاد توحیدی و هومن سیدی به علی زرنگار و وحید جلیلوند برای فیلم بدون تاریخ بدون امضا اهدا شد.

پایان کار کم حاشیه‌ترین جشن خانه سینما/ شبی پر جایزه برای برادران جلیلوند/ فهرست همه برندگان در یک نگاه

* همایون اسعدیان و ابوالحسن داودی هم برای اهدای تندیس بهترین کارگردانی روی صحنه آمدند. تندیس این بخش به وحید جلیلوند برای فیلم بدون تاریخ و بدون امضا رسید.

* اهدای جایزه بهترین فیلم با حضور علی نصیریان و هارون یشایایی برگزار شد. آخرین تندیس بیستمین جشن سینمای ایران هم به علی جلیلوند برای فیلم بدون تاریخ بدون امضا اهدا شد.

سر انجام پس از حدود دو ساعت، بيستمين جشن خانه سينما با كمترين حواشی به كار خود پايان داد.


برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید

انتهای پيام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار