رئیس اتحادیه پوشاک از فعالیت بیش از ۲۰ هزار واحد صنفی در صنعت پوشاک تهران خبر داد.

اشتغال بالغ بر ۲۰ هزار فعال صنفی در صنعت پوشاک/ عدم دسترسی به مواد اولیه کارخانجات را تعطیل کرده استابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت پوشاک در کشور اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۲۰ هزار واحد صنفی در صنعت پوشاک تهران فعالیت دارند البته شهرستان شمیرانات، دماوند و اسلامشهر را در بر نمی‌گیرد چرا که آنها خود اتحادیه‌های جداگانه‌ای دارند.

وی، در ادامه از واردات غیرقانونی پوشاک در کشور گفت: باتوجه به بالا رفتن نرخ ارز در دوماه گذشته، افراد رغبتی برای خرید در بازار ندارند چرا که مقرون به صرفه نیست.

شیرازی،  افزود:  نوسانات نرخ ارز توانسته بر همه کالا‌ها تأثیرات خود را داشته باشد و پوشاک هم از این امر مستثنی نیست.

وی ادامه داد: در تهیه مواد اولیه پارچه‌های داخلی با افزایش قیمت روبه‌رو هستیم و اگر به همین منوال پیش برود دسترسی به مواد اولیه با مشکل روبه خواهد شد.

رئیس اتحادیه پوشاک، تأکید کرد: در عرضه پوشاک هنوز با مشکل خاصی روبه‌رو نشده‌ایم چرا که در حال حاضر از پوشاکی که در گذشته توزیع شده است، استفاده می‌کنیم.


بیشتربخوانید: تولید کننده 70 درصد از چسب نواری کشور معطل مواد پتروشیمی!/مشکلی در تامین لوازم التحریر نداریم 


رئیس اتحادیه پوشاک با اشاره به برنامه‌های اتحادیه در آینده تصریح کرد: کمیته‌ای از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل و مقرر شد نظارت در تمام کارخانه‌هایی که پارچه داخلی تولید می‌کنند اعمال شود تا تولیدکننده به راحتی بتواند پارچه را بدون خرید ارز‌های نجومی دریافت کند.

شیرازی، با اشاره به اینکه هم اکنون بازار پوشاک رونقی ندارد، اظهار کرد: دسترسی به مواد اولیه موجب شده که بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل، نیمه تعطیل و یا بسته شوند.

این مقام مسئول، گفت: دولت باید فکری برای مالیات بر ارزش افزوده، انواع عوارض و حق بیمه کارگر کند به عبارتی، باید بخشی از هزینه‌های تولیدکننده را کاهش دهد تا قیمت تمام شده مناسب برای عرضه باشد.

انتهای پیام/

بازار پوشاک رونقی ندارد

برچسب ها: اخباراقتصادی ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار