کارشناس مسوول برنامه مراقبت بهداشت بین المللی گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از برنامه ریزی برای تامین سلامت حجاج خانه خدا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصطفی ابراهیمی کارشناس مسوول برنامه مراقبت بهداشت بین المللی گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هر ساله گروه زیادی از زائران به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و مقررات بهداشتی بین المللی برای آن‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به حضور طیف گسترده‌ای در این اجتماع انسانی و احتمال سریع انتشار بیماری‌های واگیر و تهدید سلامت زایران، حجاج زمان اعزام به حج تحت کنترل قرار گرفتند و واکسیناسیون می‌شوند و در زمان بازگشت نیز ورود آن‌ها کاملا بر اساس برنامه ریزی پیش خواهد رفت.

ابراهیمی، با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها برای بررسی وضعیت سلامتی حجاج استان در زمان بازگشت انجام شده است، تصریح کرد: زمان بازگشت همکاران بهداشتی مستقر در فرودگاه با دستگاه تب سنج لیزری و بررسی مراقبت‌های نشانگانی؛ زوار را معاینه می‌کنند، سپس افرادی که نیاز به مراقبت و درمان دارند به بیمارستان‌های دارای ایزوله منتقل می‌شوند.

وی اظهارداشت: افرادی که به بیمارستان منتقل می‌شوند، در ادامه روند درمان شان، به مدت ۲۰ روز تحت مراقبت در داخل منازل شان قرار می‌گیرند.

ابراهیمی، اساس این مراقبت را شناسایی علائم اولیه بیماری به صورت بروز خوشه‌ای قبل از تایید آزمایشگاهی اعلام کرد: که این گزارش علائم اولیه به سیستم مراقبت و بسیج واکنش سریع می‌تواند باعث پایین آمدن مرگ و میر و ابتلا در جامعه شود.

امسال ۳ هزار و ۶۳۰ نفر از فارس در قالب ۲۶ کاروان به حج تمتع مشرف شده اند.
انتهای پیام/ر

آمادگی بهداشت و درمان فارس برای رصد سلامت حجاج خانه خدا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار