دبیر سی‌ویکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان گفت:کمک نهادهای مردمی برای پیشگیری از کودک آزاری بسیار مهم است و جامعه هنری هم باید به اندازه توان خود به این عرصه وارد شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا رضا داد دبیر جشنواره فیلم کودک اصفهان شامگاه جمعه در نشست بررسی فیلم «اتاق تاریک» و موضوع «امنیت روانی کودکان و نوجوانان» با اشاره به اینکه مسئله کودک آزاری در کشور ما رایج است که باید اقدامات نهادهای دولتی و غیردولتی در راستای پیشگیری از چنین موضوعی باشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه فیلم اتاق تاریک به این مسئله پرداخته است و در جشنواره سلامت هم اکران شد اما ما از ورود این فیلم به جشنواره کودک نیز استقبال کردیم تا به جنبه های آموزشی این موضوع بپردازیم.

وی ادامه داد: این مسئله در جامعه ما نیاز به بررسی و پرداخت بیشتری دارد که خوشبختانه کارگردان این اثر به سراغ موضوعی رفته است که نشان از دغدغه او در این حوزه دارد.

دبیر سی‌ویکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان افزود: کمک نهادهای مردمی برای پیشگیری از کودک آزاری بسیار مهم است و جامعه هنری هم باید به اندازه توان خود به این عرصه وارد شود.

وی با اشاره به اینکه فیلم هایی که به موضوعات این چنینی می پردازند، نمی توانند در جشنواره فجر که به جنبه هنری آثار می پردازد، به چشم آید، گفت: این موضوع یک مسئله تخصصی است که باید در جشنواره های مرتبط به آن پرداخته شود.

رضاداد تصریح کرد: جای خرسندی دارد که روح الله حجازی در این جشنواره به این موضوع پرداخته است و به نظرم جای کار دارد که چندین اثر در این خصوص ساخته شود.

وی با بیان اینکه هرچند در کشور ما آسیب های اجتماعی به سرعت قابل رفع نیست و در طی زمان حل می شود، گفت: آنچه اهمیت دارد، انجام وظیفه اجتماعی و فردی ما در مقابل چنین مسائلی است تا هرچند اندک هم در مسیر اصلاح گام برداریم.

 

انتهای پیام/م 

نشست بررسی فیلم «اتاق تاریک» و موضوع «امنیت روانی کودکان و نوجوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.