امام جمعه شهر چمران گفت: کیفیت حضور و پرسش و پاسخگویی مجلس و رئیس جمهور نمایش گام‌های واقعی برای حل مشکلات و خروجی آن از بین بردن طمع دشمنان بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی، امام جمعه شهر چمران بیان داشت: کیفیت حضور و پرسش و پاسخگویی مجلس و رئیس جمهور نمایش گام‌های واقعی برای حل مشکلات و خروجی آن از بین بردن طمع دشمنان بود که نسبت به ایجاد اختلاف و تقابل در این جلسه حساب کرده بودند.

وی با اشاره به ورود مسئولان در حل مشکلات کشور افزود: ان‌شاءالله با برخورد جدی قوه قضائیه که الحمدلله شاهد آن هستیم و همچنین ورود جدی مسئولان قوا به مشکلات اقتصادی موجود، این مقطع به سرعت طی شود و تبدیل به تجربه‌ای گرانبها و فرصتی برای ترقی اقتصادی کشور باشد.

هاشمی عنوان کرد: 10 شهریور ۱۳۶۲ سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا  است که با تشکیل بانکداری اسلامی یک ضرورت است و این موضوع در گرو اصلاح مقررات است و نباید افراد بانفوذ در یک شب صدها میلیارد تومان پول بگیرد و یک عده اسیر گرفتن وام ازدواج باشند، این اشکالات باید اصلاح شود.

 امام جمعه شهر چمران گفت:کسانی نیز که از بانک تسهیلات می‌گیرند باید وظیفه شرعی خود را بدانند، بانک پول را از آسمان نیاورده، پول ملت و امانت است و باید برگردانده شود همچنین وام را در مورد خود مصرف کنند ربا گرفتن جنگ با خداست، البته موارد وام با حسب احکام ثانویه تفصیل فتوای مراجع را دارد و باید به رای مراجع رجوع کرد، اما به صورت کلی کسی که ربا می‌دهد، ربا می‌گیرد، صورتش را می‌نویسد، شاهد می‌شود، همه اینها به معنی شمشیر کشیدن و جنگ باخدا است.

وی افزود: اگر دنبال تحقق کار و تولید و اشتغال هستیم باید نظام بانکی اصلاح شود، ربا از پول، پول درآوردن است و این یعنی تعطیلی تولید و اشتغال. این در حالی است که از کار باید پول درآورد و سزاوار است گفته شود اسلامی کردن بانک خدمت بزرگ به نظام اسلامی است.  

انتهای پیام/م

پاسخگویی رئیس‌جمهور به مجلس طمع دشمنان را خنثی کرد

برچسب ها: اشتغال ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.