جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی دیروز در ۱۴۰ امامزاده شاخص مازندران برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،   حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت مازندران را سادات تشکیل می‌دهند، گفت: جشن ولایت علوی، در ۱۴۰ امامزاده شاخص برگزار شد.
وی افزود: برنامه هایی، چون عقد اخوت، قرائت میثاق نامه ولایت و برپایی ایستگاه‌های مشاوره با حضور روحانیون مبلغ برگزار شد.

حجت الاسلام حیدری به راه انداختن کاروان شادی سادات را از برنامه‌های ویژه در روز عید غدیر در مناطق مختلف مازندران عنوان کرد و گفت: در این برنامه سادات با حرکت به سمت بقاع امامزادگان استان، غبارروبی از بقاع این اماکن را انجام دادند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: بیش از ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت مازندران را سادات تشکیل می‌دهند که معادل ۲۰ درصد از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری این استان است.

اجرای ۲۲ طرح عمرانی در بقاع متبرکه مازندران

وی با بیان اینکه همه ساله طرح‌های مستعد سرمایه گذاری موقوفات مازندران شناسایی می‌شود، گفت: اوقاف مازندران ۲۲ طرح عمرانی و ۱۱۱ ریزفضا را با بیش از ۲۶۳ میلیارد ریال اجرا می‌کند.

حجت الاسلام حیدری از اجرای ۸ طرح بازسازی، نگهداری و تعمیر موقوفات و رقبات عرصه و اعیان وقف در استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها بامساحت ۴۰۰۰ مترمربع و با اعتباری بیش از ۴ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: تهیه، بررسی و تصویب ۳۰ طرح جامع بقاع متبرکه، با اعتباری یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریالی اجرا و سرمایه گذاری در ۱۴ طرح به ارزش سرمایه گذاری بیش از ۸۳ میلیارد و ششصد و هشتاد و پنج میلیون ریال امسال عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به تکمیل برنامه‌های عمرانی نیمه تمام بقاع متبرکه و اماکن مذهبی از تکمیل ۶۲ ریز فضا با بیش از ۲۵۰۰۰ متر مربع و برآورد هزینه ۱۲۵ میلیارد ریالی خبر داد و افزود: توسعه این اماکن نیز با ۱۹ ریزفضا در بقاع و اماکن متبرکه و با برآورد هزینه  ۲۵ میلیارد ریالی به ۵۰۰۰ مترمربع افزوده خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران طرح‌های عمرانی امامزاده عباس ساری، امامزاده عبدالله آمل، بی بی زینب گلوگاه از جمله طرح‌های شاخص عمرانی استان برشمرد و افزود:با بازسازی ۳۰ ریز فضا در بقاع و اماکن متبرکه با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، میزان مرمت، مقاوم سازی، تعمیر و نگهداری به بیش از ۲۵۰۰۰ مترمربع افزایش خواهد یافت.

مازندران هزار و ۳۶۱ بقعه امامزاده دارد.
انتهای پیام/آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.