فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: در اواخر سال جاری خبرهای مسرت‌بخش عملیاتی شدن سامانه موشکی پدافند هوایی دوربرد بومی به اطلاع ملت خواهد رسید.

اواخر سال جاری سامانه موشکی پدافند هوایی دوربرد بومی عملیاتی می‌شودبه  گزارش خبرنگار حوزه احزاب  و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرسرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران اظهار کرد: دشمن عظم خود را جزم کرده تا با اعمال تهدید‌ها، فشار‌های بی سابقه‌ای به جمهوری اسلامی ایران وارد کند البته باید گفت که بعد از پیروزی انقلاب همیشه این دشمنی‌ها و فشار‌ها وجود داشته، اما شکل، روش و نوع و شدت تهدید‌ها و توطئه‌ها در مقاطع مختلف فرق کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه در سالروز ابلاغ فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل قرارگاه پدافند هوایی در سال ۱۳۸۷ هستیم بیان کرد: نعمت ولایت موهبت بزرگی است که به بشریت اعطا شده تا بعد از امامان و در عصر غیبت سکان‌دار کشتی امت اسلامی و سفینه نجات آن‌ها در طوفان‌های سهمگین باشد.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیا افزود: تهدید‌های نظامی، ترور، ایجاد آشوب و اغتشاش، ایجاد تفرقه و نارضایتی، ایران هراسی، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و رسانه‌ای، جنگ دیپلماسی و تهدید اجتماعی و امنیتی، جنگ اقتصادی، اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه از صد‌ها نمونه توطئه دشمنان علیه ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه در سال‌های دفاع مقدس پدافند هوایی کارنامه‌ای درخشان و پرافتخاری داشته است، اظهار کرد: دفع ۲۴ هزار حمله هوایی دشمن، حضور مؤثر در ۴۵۰ عملیات مقدس، تامین امنیت آسمان برای عملیات نیرو‌های سطحی،، انهدام بیش از ۶۰۰ فروند از پرنده‌های متجاوز که بیش از ۷۰ فروند از آن‌ها تنها در عملیات والفجر ۸ ساقط شد؛ از دستاورد‌های پدافند هوایی در جنگ است.

صباحی‌فرد با بیان اینکه داعش صفتان بودند که موجب شهادت پاکترین انسان‌ها در ابتدای انقلاب اسلامی شدند.ادامه داد: تداوم صدور نفت از جزیره خارک که با هدف قطع حملات به آن جا صورت می‌گرفت به نحوی دفاع شد که حتی یک روز هم صدور نفت ما قطع نشد.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیا تأکید کرد: اگر کشور در حوزه دفاعی خود را تقویت نمی‌کرد و در طراحی و تولید ادوات و تجهیزات راهبردی به خودکفایی و استقلال نمی‌رسید یقین بدانید دشمن از تجاوز به ایران اسلامی دریغ نمی‌کرد، اما امروز شاهد اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان و ارتقای روز افزون توان رزمی و حفظ آمادگی‌های دفاعی و ایجاد بازدارندگی پایدار و مؤثر با حمایت و پشتیبانی ملت ایران عزیز و هدایت‌های داهیانه و حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا هستیم.

وی تصریح کرد: قرارگاه پدافند هوایی با ارتقای توان رزم و حفظ آمادگی دفاعی خود اکنون به چنان اقتدار همه جانبه و بازدارندگی پایدار رسیده است که اگر دشمن با نام جعلی ایساف بخواهد از مرز‌های هوایی ما عبور کند؛ در خاک ایران به زمین نشانده خواهد شد و ضمن عذرخواهی مجبور به ارائه تعهد می‌گردد.

صباحی‌فرد افزود: اگر تروریستی همچون ریگی بخواهد به طور مخفیانه و با استفاده از هواپیمای مسافربری از فضای کشور عبور کند شناسایی شده و هواپیما در خاک جمهوری اسلامی ایران به زمین نشانده می‌شود.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: دشمن می‌داند که کشورمان به دنبال جنگ افروزی نیست، ولی چنانچه در عرصه جنگ افروزی دچار توهم، تجاوز و تهاجم به کشورمان شوند سیلی محکمی خواهند خورد و بر این اساس است که امروز دشمن به دنبال تضعیف قدرت دفاعی ایران است.

وی تأکید کرد: به گواه تاریخ تنها راه عقب راندن دشمن گستاخ از مواضع ظالمانه‌اش ایستادگی، استقامت و حفظ پایداری است و دشمن بداند ما از تقویت مؤلفه‌های قدرت نظامی و ملی کوتاه نخواهیم آمد.

صباحی‌فرد بیان کرد: صنعت پدافند هوایی کشور از وابستگی رها شده و از مرحله تولید قطعه و مهندسی معکوس سامانه‌ها به مرحله طراحی و تولید بومی تجهیزات و سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی در سطح استاندارد‌های جهانی نائل شده است.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیا اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی و عملیاتی شدن پیشرفته‌ترین رادار دوربرد که برای رصد تحرکات دشمن از هزاران کیلومتر فراتر از مرز‌ها به دست دانشمندان و جوانان مبتکر و خلاق ایرانی طراحی و تولید شده است خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اکنون کشورمان به همت جوانان خود در تولید و ساخت موشک‌های زمین به هوای برد کوتاه، متوسط و بلند پیشرفته به خودکفایی رسیده و در اواخر سال جاری خبر‌های مسرت‌بخش عملیاتی شدن سامانه موشکی پدافند هوایی دوربرد بومی به اطلاع ملت خواهد رسید.

صباحی‌فرد گفت: قدرت درون‌زای جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای هیچ کشوری نیست بلکه سیاست‌های دفاع و امنیتی ما مبتنی بر حفظ تعادل و توازن و تأمین امنیت، صلح و امنیت در منطقه بنا شده است و کشور ایران به هیچ عنوان به دنبال جنگ افروزی نیست و عملکرد تاریخی نظام مقدس این ادعا را به اثبات رسانده است.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیا خاطر نشان کرد:، اما هرگونه نیت تهاجم و تجاوز و به خطر انداختن تمامیت عرضی کشور قابل تحمل نبوده و متجاوزین پاسخ سختی خواهند گرفت.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار