اعضای شورای امنیت به اتفاق آرا ماموریت «یونیفل» را یک سال تمدید کردند و فشار‌های آمریکا برای درج نام حزب‌الله لبنان در متن پیشنهادی برای تمدید این ماموریت بی‌نتیجه ماند.

تمدید ماموریت «یونیفل» در شورای امنیت سازمان مللبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، اعضای شورای امنیت به اتفاق آرا ماموریت «یونیفل» را یک سال تمدید کردند و فشار‌های آمریکا برای درج نام حزب‌الله لبنان در متن پیشنهادی برای تمدید این ماموریت بی‌نتیجه ماند.

نیروی موقت سازمان ملل در لبنان موسوم به «یونیفل» برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ با رای این سازمان و به منظور تضمین آتش بس و خروج رژیم صهیونیستی از منطقه غیرنظامی در مرز ایجاد شد. یونیفل اکنون ۱۰۵۰۰ نظامی در لبنان دارد و به دولت این کشور برای تامین امنیت مرز کمک می‌کند.

نماینده آمریکا در این نشست، علیه حزب‌الله لبنان و ایران رایزنی‌های فشرده‌ای انجام داده بود. او مدعی شد «اقدامات حزب‌الله لبنان نقض حاکمیت دولت این کشور است و اقدامات ایران در لبنان تهدیدی مستقیم برای صلح منطقه است».

در این متن از همه کشور‌ها خواسته شده اقدامات لازم را برای ممانعت استفاده از کشتی‌ها یا هواپیما‌ها برای فروش یا در اختیار قرار دادن سلاح به هر نهاد یا شخصی غیر از آن‌هایی که دولت لبنان یا یونیفل مجوزشان را داده است، بکار گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار