سفیر روسیه در سازمان ملل گفت مسکو از انتشار گزارش این سازمان درباره اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی جلوگیری کرده، زیرا با آن مخالف است.

مخالفت روسیه با گزارش شورای امنیت درباره تحریم‌ها علیه کره شمالیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گفت: مسکو از انتشار گزارش این سازمان درباره اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی جلوگیری کرده است، زیرا با برخی از مطالب مندرج در این گزارش مخالف است. برخی رسانه ها، از جمله خبرگزاری فرانسه، پیش از انتشار رسمی این گزارش متن آن را مشاهده کرده بودند.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد، بعد از نشست شورای امنیت این سازمان که با حضور هر ۱۵ عضو شورای امنیت برگزار شد، به خبرنگاران گفت: ‹‹انتشار این گزارش صورت نگرفت، زیرا ما با برخی از مفاد آن و نیز با نفس انجام کار مخالف بودیم.››

یک منبع دیپلماتیک که خواست نامش فاش نشود گفت: مخالفت روسیه با انتشار این گزارش به علت وجود مطلبی در گزارش بود که تصریح می‌کرد کره شمالی بیش از میزان تعیین شده در تحریم‌های سال ۲۰۱۷ به واردات نفت در سال ۲۰۱۸ مبادرت ورزیده است.

در این گزارش ۶۲ صفحه‌ای که خبرگزاری فرانسه به نسخه‌ای از آن دست یافته است به موارد نقض تحریم صادرات زغال سنگ، آهن، غذا‌های دریایی و دیگر محصولات از کره شمالی اشاره شده است. این صادرات میلیون‌ها دلار درآمد در اختیار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی قرار داده است.

در این گزارش تصریح شده است پیونگ یانگ ‹‹برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف نکرده است و همچنان به نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد از طریق انتقال گسترده فرآورده‌های نفتی از کشتی به کشتی و نیز از طریق صادرات زغال سنگ از دریا در سال ۲۰۱۸ ادامه می‌دهد.››

سران دو کشور آمریکا و کره شمالی در دیداری که با یکدیگر داشتند بر عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای تاکید کردند تا از این رهگذر تحریم‌های سازمان ملل متحد و آمریکا علیه پیونگ یانگ برداشته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، کره شمالی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار