غلامی گفت: بیش از صد عنوان درسی در وزارت علوم بازنگری شده است و با وزارت صنعت به توافق رسیده‌ایم.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هفتمین روز از هفته دولت، ظهر امروز پنج شنبه در جمع مدیران و رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی قوچان با بیان اینکه در کشور ۲ هزار و ۸۵۶ دانشگاه و مرکز آموزش عالی فعال بود که در حال حاضر به ۲ هزار و ۳۰۰ مرکز رسیده و این مراکز در حال ساماندهی و تجمیع هستند، اظهار کرد: در این راستا به دنبال افزایش کیفیت واحد‌های دانشگاهی هستیم و دانشگاه‌های اصلی در استان‌ها باید به واحد‌های کوچک‌تر برای افزایش کیفیت کمک کنند. همچنین ایجاد دانشکده و دانشگاه برای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اجرایی ممنوع است و پژوهشکده‌های وابسته نیز مجاز به‌پذیرش دانشجو نیستند.

وزیر علوم گفت: در راستای ماموریت گرا شدن دانشگاه‌ها باید برنامه ۵ ساله هر واحد دانشگاهی به تصویب هیئت امنای آن مجموعه برسد که تاکنون بیشتر دانشگاه‌های کشور این مهم را به انجام رسانده اند.

وی در ادامه با اشاره به بازنگری در برخی سرفصل‌ها و رشته‌های دانشگاهی تصریح کرد: تاکنون صد‌ها عنوان درسی در وزارت علوم بازنگری شده و برخی دوره‌های دانشگاهی نیز به دلیل عدم کاربردی بودن متوقف شده است.

همکاری با وزارت کشور در راستای حل مشکلات اجتماعی

غلامی تاکید کرد: همکاری وزارت علوم به منظور حل مشکلات اجتماعی با وزارت کشور در حال انجام است و پایان نامه‌های دانشجویی به سمت حل مشکلات اجتماعی هدایت می‌شوند تا برخی از گره‌ها با همکاری دانشگاه‌ها باز شوند.

وزیر علوم گفت: علاوه بر این توافق نامه‌هایی نیز با سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نفت و صنایع دفاعی به امضا رسیده تا از ظرفیت دانشگاه‌ها برای پیشبرد اقدامات این نهاد‌ها استفاده شود.

غلامی با اشاره به ارتباط بین صنعت و دانشگاه اظهار کرد: ایجاد فرصت مطالعاتی برای استادان و دانش آموختگان مقطع دکترا دربخش صنعت با وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد توافق قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار