قایقران اوکراینی و فاتح مدال طلای ماده کانو در المپیک 2008 پکن، به دلیل خودداری از شرکت در تست دوپینگ 4 سال از حضور در مسابقات محروم شد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛   فدراسیون بین المللی کانو تایید کرد که اینا اوسیپنکو –رادومسکا 36 ساله ،فاتح مدال طلا برای اوکراین در مسابقات کانوی 500 متر المپیک 2008 پکن، به دلیل خودداری از شرکت در تست دوپینگ در ماه مه، 4 سال از حضور در مسابقات محروم شد.
این قایقران باتجربه که سال 2014 تابعیت کشور جمهوری آذربایجان را پذیرفت، قبل از تغییر تابعیتش چهار مدال المپیک برای اوکراین به دست آورده بود.

رادومسکا در بازی های المپیک 2016 ریودوژانیرو مدال برنز را برای جمهوری آذربایجان به دست آورد.

دارنده چندین مدال جهانی، از زمان امتناع از تست دوپینگ در هیچ مسابقه ای شرکت نکرده است و برای اعتراض به حکم فدراسیون جهانی کانو و شکایت به دادگاه داوری ورزش 21 روز فرصت دارد.

سایمون توولسون، دبیر کل فدراسیون جهانی کانو، ادعا کرد که مدت ممنوعیت رادومسکا هشدار به دیگر ورزشکارانی است ناقض قوانین ضد دوپینگ باشند.
اینا رادومسکا در المپیک 2012 لندن در مواد 500 و 200 متر تک نفره مدال نقره گرفت.

او همچنین سال 2004 در المپیک آتن در کایاک 4 نفره 500 متر مدال برنز کسب کرد، سپس سال 2010 در همین ماده در تک نفره موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شد.


بیشتر بخوانید: تدابیر روس ها برای مبارزه با دوپینگ



انتهای پیام/

قهرمان المپیک  4 ساله محروم شد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار