رووین ریولین به مراسم نامگذاری مرکز تحقیقات هسته‌ای نقب، معروف به راکتور دیمونا، در جنوب فلسطین اشغالی دعوت نشده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه صهیونیستی هاآرتص به نقل از منابع آگاه اعلام کرد رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی به مراسم نامگذاری مرکز تحقیقات هسته‌ای نقب، معروف به راکتور دیمونا، در جنوب فلسطین اشغالی دعوت نشد. این مرکز به نام شیمون پرز نامگذاری شده است.  

به موجب این گزارش، پس از مرگ شیمون پرز در سال ۲۰۱۶ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم تصمیم گرفت این مرکز را به افتخار تلاش‌های پرز در احداث و راه اندازی آن، به نام او نامگذاری کند. با این حال، برگزاری این مراسم به علت ترجیحات کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل به منظور خودداری از جلب توجه به فعالیت این مرکز هسته‌ای آن ‎هم در ایام واکنش‌های بین المللی به توافق هسته‌ای ایران هر بار به تعویق می‌افتاد. یک علت دیگر تعویق برگزاری این مراسم نگرانی از اعتراض دانشمندان شاغل در راکتور بر سر حقوق و دستمزدشان بود که گفته می‌شود در نهایت حل وفصل شد.  

از این رو، تاریخ برگزاری این مراسم بار‌ها به تعویق افتاد تا اینکه روز گذشته (چهارشنبه) سرانجام این مراسم برگزار شد. در هر حال با توجه به سیاست همیشگی رژیم صهیونیستی مبنی بر مبهم نگهداشتن فعالیت‌های هسته‌ای خود، برگزاری چنین مراسمی آن هم با بازدید نیمه علنی نتانیاهو بی سابقه بود. زیرا تاکیدی تلویحی بر توانمندی‌های نظامی هسته‌ای این رژیم به شمار می‌رود.  

اما با وجود ماهیت رسمی این مراسم و این که پرز همتای پیشین ریولین بود، رئیس کنونی رژیم صهیونیستی به این مراسم دعوت نشد.

احتمالا این عدم دعوت از ریولین به شرایط بد اخیر پزشکی و جسمانی او ربطی نداشت، زیرا او در تاریخ قبلی، یعنی اول ماه مه، که قرار بود این مراسم برگزار شود نیز به این مراسم دعوت نشده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار