فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اذعان کرد سازمان ملل معتقد است ده هزار تروریست جبهه النصره و القاعده در ادلب حضور دارند که باید آن‌ها را شکست داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشست خبری گفت: سازمان ملل معتقد است ده هزار تروریست جبهه النصره و القاعده در ادلب حضور دارند که باید آن‌ها را شکست داد. شاهد حضور گسترده تروریست‌های مسلح خارجی در ادلب هستیم.

دی میستورا گفت: روسیه درباره لزوم جلوگیری از به پرواز درآمدن هواپیما‌های بدون سرنشین علیه پایگاه‌های روسیه در سوریه حق دارد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه افزود: اگر شاهد انفجار در اوضاع ادلب باشیم، گفتگو‌های سیاسی دشوار خواهد شد. باید به روسیه، ایران و ترکیه فرصت بیشتری داد تا برای جلوگیری از عملیات گسترده نظامی در استان ادلب تلاش کنند. پیش از نشست آستانه، نشستی درباره سوریه برگزار خواهیم کرد. غیرنظامیان در ادلب گزینه دیگری ندارند. آمادگی داریم با دمشق برای ایجاد گذرگاه انسانی به منظور خروج غیرنظامیان از ادلب همکاری کنیم.

او در ادامه گفت: ما نگران تنش فعلی در سوریه هستیم. دولت سوریه (!) و جبهه النصره توانایی ساخت گاز کلر را دارند. همه ما برای حمایت از غیرنظامیان و مبارزه با تروریسم تلاش می‌کنیم.

قابل ذکر است، دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسیه و تحت نظارت کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی از جمله گاز کلر خود را نابود کرده بود و این در حالی است که گروه موسوم «کلاه سفیدها» در سوریه که توسط سرویس جاسوسی انگلیس تاسیس شده است به همراه تروریست‌های تکفیری در بطن ماجرای ادعایی استفاده از سلاح‌های شیمیایی در خان شیخون و همچنین دوما که البته بعد‌ها بطلان آن مشخص شد، قرار داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار