دادگاه ایالتی تگزاس افسر پلیس سابق این ایالت را به جرم قتل یک نوجوان ۱۵ ساله سیاهپوست، به ۱۵ سال حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

افسر پلیس آمریکا به جرم قتل یک نوجوان به 15 سال حبس محکوم شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی دبلیو اف ای ای دالاس گزارش داد: دادگاه تگزاس روی اولیور، افسر پلیس سابق این ایالت را برای قتل یک نوجوان 15 ساله به 15 سال زندان محکوم کرد.

بنا به گزارش شبکه تلویزیونی دبلیو اف ای ای، این افسر سابق پلیس همچنین به پرداخت 10 هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد.

حادثه قتل جوردن ادواردز در سال 2017 در بالچ اسپرینگز در شهر دالاس ایالت تگزاس به وقوع پیوست. افسر پلیس ایالت تگزاس پس از دریافت گزارش دفتر پلیس درباره یک مهمانی، در محل حاضر شد و در آنجا به سمت خودروی در حال فرار از محل حادثه شلیک کرد که در اثر آن گلوله پلیس به سر نوجوان سیاهپوست غیر مسلح اصابت کرد.

افسر سابق پلیس تگزاس درباره این حادثه گفت: او نگران جان تیلر گروس، افسر همکارش بوده است با این حال اعتراف کرد که هیچ خطری از سوی آن نوجوان او را تهدید نمی‌کرده است و ماشین حامل نوجوان به قتل رسیده در حال فرار از دست پلیس بوده است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی بانک اطلاعاتی پلیس آمریکا، در سال 2017 میزان قتل مردم این کشور به دست نیروهای پلیس نسبت به سال‌های گذشته در حال افزایش است. بر طبق این گزارش، اکثر این قتل‌ها به خاطر استفاده پلیس از سلاح و تیراندازی با سلاح‌هایی چون کلت الکتریکی بوده و گفته می ‌شود حتی برخی با خودروهای پلیس به قتل رسیده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار