چهارمین و آخرین جلسه دادگاه دیوان دادگستری بین‌المللی درباره شکایت ایران از آمریکا برگزار شد.

آخرین جلسه دادگاه لاهه درباره شکایت ایران از آمریکا آغاز شدبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، چهارمین و آخرین جلسه دادگاه دیوان دادگستری بین‌المللی مستقر در لاهه هلند برگزار شد.

این جلسه در حالی برگزار شد که هیئت آمریکایی در دومین روز از دور دوم جلسات استماع شفاهی یک ساعت و نیم فرصت داشت تا برابر شکایت ایران در پرونده نقض عهدنامه مودت دوجانبه ۱۹۵۵ از کشور خود دفاع کند.


بیشتر بخوانید:

برگزاری اولین جلسه رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه+ تصاویر و جزئیات
برگزاری جلسه دوم رسیدگی به شکایت ایران در دادگاه لاهه با حضور وکلای دولت آمریکا+تصاویر و جزئیات
برگزاری سومین جلسه رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه


هیئت آمریکایی در چهارمین و آخرین جلسه دادگاه لاهه، بار دیگر ایران را متهم کرد که مشکلات اقتصادی خود را به گردن خروج آمریکا از برجام انداخته و در ادعایی جدید مدعی شد که تهران برای فشار سیاسی و روانی به واشنگتن به دیوان شکایت برده است!

وکیل آمریکا، ایران را متهم کرد که دادگاه لاهه را دستاویزی برای حل و فصل اختلاف‌های برجامی و کسب دوباره مزایای آن قرار داده است.

به گفته طرف آمریکایی، برجام الزام آور نیست و به همین دلیل حوزه قضایی برای حل و فصل اختلاف‌ها در نظر گرفته نشده و راه‌های دیپلماتیک جایگزین آن شده است.

به ادعای طرف آمریکایی، ایران بر اساس عهدنامه مودت تلاش دیپلماتیک کافی برای حل و فصل اختلاف‌ها پیش از ارجاع آن‌ها به دادگاه انجام نداده است.

رئیس هیئت آمریکایی در خاتمه دادگاه بار دیگر ضمن آنکه صلاحیت دادگاه را در زمینه بررسی شکایت ایران زیر سوال برد، از دیوان خواست با توجه به تهدید ایران علیه امنیت ملی آمریکا (!) درخواست این کشور برای صدور دستور موقت برای تعلیق تحریم‌ها و اقدام‌های ضد ایرانی آمریکا را رد کند.

رئیس دادگاه در پایان اعلام کرد دیوان در اولین فرصت رای خود را در مورد صدور دستور موقت درخواست شده از جانب ایران  اعلام خواهد کرد و تاریخ دقیق آن را به اطلاع طرفین خواهد رساند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
مگر سران امریکا چکاره دنیا هستند که جهان را میخواهن ببلعن ما باید خودمان خودی باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
مگر سران امریکا چکاره دنیا هستند که جهان را میخواهن ببلعن ما باید خودمان خودی باشیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
پیمان مودت ؟؟؟ مگه چهل سال نیست میگیم مرگ بر آمریکا ؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
مگه آمریکا بیش ازیکصدسال نیست جنایت میکنه.مگراز کودتای 28مرداد وساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران ورویارویی مستقیم آمریکا درجنگ 8ساله هیچ چیز نمیدانی وصدها مورد دیگر ازتجهیز داعش تا قتل کودکان بمبارا عروسیها وغیره اگرنمیدانی حرف نزن
United States of America
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
از خباثت آمریکا هیچ نمیدانی
آخرین اخبار