پیشکسوت وزنه برداری کشورمان گفت:: پنجاک سیلات و رشته‌های ناشناخته نباید در قالب بازی‌های آسیایی قرار بگیرند چرا که عدالت رعایت نمی‌شود.

پنجاک سیلات چی هست؟ چرا اصلا باید در بازی های آسیایی باشد/ موافق ورود این رشته با بازی های معتبر آسیایی نیستم به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به نقل از وزارت ورزش و جوانان محمد نصیری دارنده سه مدال المپیکی در رشته وزنه برداری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: از اینکه جایگاه ایران در جدول رده بندی بازی های آسیایی تغییر کرد ناراحت شدم واقعیتش این است که رتبه چهارم جایگاه خوبی برای ما محسوب می شد اما جالب است که امروز متوجه شدم رشته پنجاک سیلات که اصلا نمی دانم چی هست؟ از کجا وارد بازی های آسیایی شده ،باعث تنزل رتبه ایران از چهارم به پنجم شده است.

محمد نصیری که سابقه سه مدال طلا در بازی های آسیایی را هم در کارنامه ورزشی خود دارد اظهار داشت: اصلا موافق چنین رشته هایی که اصلا سابقه و قدمت روشنی در ورزش دنیا ندارد،نیستم و امروز متوجه شدم مدال های طلای اندونزی به خاطر این رشته ناشناخته افزایش پیدا کرده که به هیچ موافق این بازی ها و ورزش ها نیستم.

این قهرمان پرآوازه جهان و المپیک گفت: پنجاک سیلات را واقعا نمی شناسم که بخواهم درباره آن صحبت کنم اما از این لحاظ که یک ورزش محسوب می شود قابل احترام است اما اینکه بخواهد وارد بازی های آسیایی شود موافق نیستم و امیدوارم شورای المپیک آسیا وجاهت هر دوره از بازی ها را حفظ کند.

نصیری ادامه داد: هر ورزش در جایگاه خود دارای ارزش است و مردم ایران هم معمولا به رشته های مختلف علاقمندی نشان می دهند اما ورود این رشته به بازی های آسیا را اصلا نپسندیدم به ویژه اینکه حق ورزشکاران ما را هم پایمال کردند .

قهرمان نامدار ورزش ایران گفت: امیدوارم در دوره های آینده بازی های آسیایی رشته هایی که ناشناخته هستند به راحتی وارد رقابت ها نشوند.


بیشتر بخوانید:

 داورزنی: پنجاک سیلات به داد اندونزی رسید/ تیم ملی کبدی ایران در بازی‌های آسیایی تاریخ سازی کرد

سلطانی فر: پنچاک سیلات نبود، در بازی‌های آسیایی چهارم می‌شدیم/ تصمیم‌های شورای المیپک آسیا غیرقابل تغییر است


انتهای پیام/

صحبت های نصیری در مورد پنجاک سیلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار