رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت:43 هزار و 442 خانوار تحت پوشش شبکه بهداشت شهرضا هستند که 87 هزار و 863 نفر حداقل یک بار برای گرفتن خدمات به مراکز بهداشتی شهرستان شهرضا مراجعه کرده‌اند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الله تنهایی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با رسانه‌های شهرستان شهرضا با اشاره به این‌که در چند سال گذشته برنامه‌های بهداشت از نظر خدمات‌رسانی بسیار متحول شده است، اظهار داشت: بر اساس سرشماری انجام شده توسط شبکه بهداشت، جمعیت ساکن در شهرستان 138 هزار و 339 نفر بوده که 64 درصد آن از خدمات بهداشتی استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که 43 هزار و 442 خانوار تحت پوشش شبکه بهداشت شهرضا هستند، افزود: 87 هزار و 863 نفر حداقل یک بار برای گرفتن خدمات به مراکز بهداشتی شهرستان شهرضا مراجعه کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: بر اساس سرشماری انجام شده، شهرستان شهرضا به سه بخش شهر شهرضا با جمعیت 50 تا 500 هزار نفر، حاشیه شهر شامل محله‌های اسلام‌آباد، سروستان و خمینی‌آباد، روستاها و شهر زیر 20 هزار نفر جمعیت که شهر منظریه می‌شود، تقسیم شد.

وی با اشاره به این‌که در شهر شهرضا به ازای هر 10 هزار نفر یک پزشک و به ازای هر 2 هزار نفر یک مراقب سلامت در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: هرم جمعیتی شهرستان شهرضا مطابق با الگوی کشوری است در جمعیت سالمندان، جوانان و نوجوانان با افزایش جمعیت روبه‌رو هستیم و باید از هم‌اکنون به فکر خدمات به سالمندان باشیم.

تنهایی با اشاره به این‌که با اجرای طرح ایراپن در ارایه آمار بیماری‌های غیر واگیر، آماری که در کشور ارایه می‌شود مربوط به شهرضا است، تصریح کرد: ساختمان مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا به اتمام رسیده است و در آینده‌ای نزدیک این مرکز با حضور وزیر بهداشت تجهیز خواهد شد.

وی با بیان این‌که تلاش شبکه بهداشت و درمان شهرضا سرپا نگه داشتن بیمارستان‌ها و تداوم خدمات‌رسانی به آن‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: کمبود سرانه سلامت، مشکلات بیمه سلامت و تأمین اجتماعی در زمینه خدمات‌رسانی بیمارستان‌ها وجود دارد که در این شرایط مدیریت این بخش، بسیار دشوار است.

 

انتهای پیام/م

نشست خبری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.