معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش  اجرای طرح معافیت از پرداخت حامل‌های انرژی مدارس دولتی  را منوط به نظر ابلاغ سازمان برنامه و بودجه دانست.

ابلاغ طرح رایگان شدن هزینه حامل های انرژی مدارس دولتی در انتظار سازمان برنامه و بودجه/ تعیین سقف اعتباری ۱۰۰ میلیارد تومانی برای اجرابه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  دی ماه سال 96 بود که بهارستا‌نی‌ها مصوبه معافیت از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز مدارس دولتی سراسر کشور با رعایت الگوی مصرف حامل های انرژی  را مطرح و تصویب کردند.

موضوعی که بخش اعظم مشکلات مالی مدارس را حل می‌کند چرا که اغلب مدارس در تامین هزینه های حامل های انرژی مشکل دارند و گاه ناگزیر از دریافت وجهی از سوی والدین دانش‌آموزان می شوند تا آب، برق و گاز مدارس قطع نشود البته همین فرآیند در مدارس دولتی، محل اختلاف شده است اما اجرای طرح معافیت از پرداخت هزینه ها  بخشی از این اختلافات را از بین می رود.

علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره چگونگی اجرای طرح معافیت از پرداخت هزینه آب، برق و گاز مصرفی مدارس برای سال تحصیلی جدید اظهارکرد: در قانون بودجه وظیفه ساماندهی این طرح بر عهده وزارت نفت، وزارت نیرو و آموزش و پرورش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در این زمینه مشارکت فعالی داشته است، ادامه داد: خوشبختانه پیش نویس‌های این آیین نامه نهایی شده است.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: برای ابلاغ طرح معافیت مدارس دولتی از پرداخت حامل‌های انرژی، آیین نامه باید از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه مورد موافقت قرار گیرد.

تعیین سقف اعتباری برای پرداخت هزینه حامل‌های انرژی

الهیار ترکمن درباره میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح بیان کرد: سقف اعتبارات تا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای معافیت از پرداخت حامل‌های انرژی در نظر گرفته شده است به زودی و برای سال تحصیلی جدیدابلاغ می‌شود.

وی درباره چگونگی توزیع اعتبارات و سازوکار اجرای طرح اظهار کرد: برای اجرای طرح در مناطق مختلف کشور میانگین مصرف گروه‌های مصرفی مختلف احصا شد و در این میان جایگاه مدارس دولتی را هم شناسایی کردیم و بر این اساس اعتباری برای هر منطقه در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به وجود اقلیم‌های مختلف در کشور و ساماندهی حامل‌های انرژی بر مبنای همین شرایط آب و هوایی بیان کرد: با ابلاغ آیین نامه اجرای طرح کاملا شفاف خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
در امر تحصیل دولتی و خصوصی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۶:۴۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
چرا نداریم؟!1مدارس غیردولتی پولهای کلانی رو که به جیب میزنن بالاخره یه ذره باید خرج کنن یانه؟1
آخرین اخبار