مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین گفت : پروژه خط آهن قزوین - رشت ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که عملیات اجرایی آن مهر یا آبان ماه به پایان می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری گفت :خط آهن قزوین - رشت، دهه مبارک فجر امسال به طور رسمی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

پیرمرادی افزود : این پروژه با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ۱۶۴ کیلومتر طول دارد که ۷۰ کیلومتر آن در حوزه استان قزوین است.

پیرمرادی ادامه داد: پروژه ۲ خطه شدن راه آهن قزوین - تهران نیز با ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار و ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل محدودیت‌های اعتبار با کندی روبرو شده است، اما سال آینده شاهد پایان عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

این مسئول به ۲ خطه شدن خط آهن قزوین - زنجان هم اشاره کرد و یادآور شد: این طرح به طول ۱۷۱ کیلومتر و ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار با مشکلاتی در حوزه تاکستان روبرو است که تا حدودی موانع موجود مرتفع شده، اما پایان این طرح نیز به اواخر سال آینده موکول شده است.

پیرمرادی در خصوص کیفیت پروژه‌های در دست اجرای استان قزوین، گفت: با انجام نظارت‌های مستمر برخی از آن‌ها مانند تعریض جاده ساوه که در سطح ملی نیز بوده اند به علت وجود برخی ضعف‌ها از سوی این دفتر متوقف شده است و حتی سطح تضمین کیفی اجرای آسفالت در این استان از یک به پنج سال افزایش داده ایم.

وی ادامه داد: در حوزه سدسازی هم سد نهب با ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی در صورت تامین منابع مالی سال آینده آبگیری می‌شود و سد بالاخانلو نیز با ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی و پایان عملیات سیستم انحراف آب آن، تا ۲ سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

عملیات اجرایی پروژه خط آهن قزوین - رشت مهر یا آبان ماه به پایان می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.