نماینده شاهین شهربرخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی ، استیضاح رئیس جمهور را باعث تضعیف کشور و نظام ندانست و گفت : هرچقدر عملکرد دستگاه های مختلف در عمل به وظایف خود بیشتر برای مردم روشن شود ، نتیجه بهتری خواهد داشت.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت : آنچه که نص صریح قانون است بیان می کند که اگر پاسخ های ریئس جمهور قانع کننده نبود باید گزارش با عنوان استنکاف یا نقض قانون به قوه قضایه ارسال شود .

وی افزود: امروز در جلسه پیشنهاد دادیم که تمامی گزارش هایی که در مدت 3 سال گذشته از تخلفات وزارت خانه ها یا خود رئیس جمهور در کمیسیون ها تهیه شده و یا دیگر سوابق موجود این ها همگی با بقیه موارد از قانون هایی که اجرا نشده ترکیب شود و این گزارش جمع بندی شده برای رئیس قوه قضائیه ارسال شود.

این نماینده مجلس ادامه داد : بررسی های زیادی قبلا انجام گرفته ، در طول سال گزارش های مختلفی از نقض و استنکاف از قانون در عملکرد دولت وجود دارد .

نماینده شاهین شهربرخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : عده ای از ابتدا با طرح سوال مخالف بودند و وقتی طرح سوال فرایند خود را طی کرد بعضا موافق نبودند و می خاواهند در همین جا موضوع پایان یافته تلقی شود.

حاجی دلیگانی ادامه داد : فهرستی قوانینی که اجرا نشده یا نقض قانون صورت گرفته به این شرح است : قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، قانون برنامه پنجم ، قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 ، قانون نحوه پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی ، قانون بهبود فضای کسب و کار ، قانون رفع موانع تولید که موضوعاتی از قبیل مدریت نرخ ارز به صورت شناور و همچنین جلوگیری از تغیر شتاب زده رویه های اقتصادی ، اصلاح مجوز های کسب و کار ، حذف مقررات زائد و ایجاد مقدمات دولت الکترونیک .

او ادامه داد : تیم هفت نفره که پیگیر انتخاب سخنران برای جلسه سوال از رئیس جمهور بودند ، از یک سو مشغول هستند و از آن سو ما تذکر داده ایم و بنا شده رئیس مجلس در هئیت ریئسه این موارد را بررسی و اعلام کند.

نماینده شاهین شهربرخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت : بنده اعتقاد ندارم که استیضاح رئیس جمهور باعث تضعیف کشور و نظام شود ؛ هرچقدر عملکرد دستگاه های مختلف در عمل به وظایف خود بیشتر برای مردم روشن شود ، نتیجه بهتری خواهد داشت.

انتهای پیام/م

گزارش های مختلفی از نقض و استنکاف از قانون در عملکرد دولت وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار