مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: دانشگاه تبریز باید به حوزه مصارف آبی و صنعت و معدن ورود کند چراکه این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

دانشگاه تبریز باید به حوزه مصارف آبی و صنعت و معدن ورود کندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛  سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی ظهر امروز چهارشنبه در مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه افتخار می‌کنم که دانشجوی دانشگاه تبریز بوده‌ام، افزود: مفتخرم که ۴۷ سال پیش به دانشگاه تبریز وارد شده و فارغ التحصیل رشته زمین شناسی شدم.

وی سپس با تاکید بر اینکه تبریز و آذربایجان افتخارات زیادی دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب از برکات آذربایجان است، به برکت آذربایجان، این منطقه رهبری مقتدر نه تنها به کشور بلکه به جهان اسلام هدیه داده است.

صفوی به شهدای محراب این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: آذربایجان و تبریز شهدای زیادی نیز در طول تاریخ تقدیم کرده است.

وی گفت: دانشگاه تبریز دیگر افتخار این منطقه است و یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور است.

صفوی با اشاره به اینکه از اساتید دانشگاه تبریز علم، اخلاق و تواضع یاد گرفته ام، افزود: این دانشگاه در انقلاب اسلامی نیز تاثیر زیادی داشت.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه انتظار داریم در زمان کنونی نیز دانشگاه تبریز در حل مسائل اجتماعی کمک کند، گفت: بیش از ۳۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر تبریز زندگی می‌کنند و باید برای این تعداد برنامه‌های مختلف اجتماعی ارائه کرد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۷۰ درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود، گفت: وضعیت اقتصادی دولت اجازه نمی‌دهد تا به درستی به دانشگاه‌ها رسیدگی شود، چراکه دانشگاه‌ها هزینه دارند و باید از طرق دیگر هزینه‌ها تامین شوند.

صفوی به ضرورت ورود خیران به دانشگاه‌ها نیز تاکید کرد و گفت: باید از این پتانسیل موجود در استان آذربایجان شرقی نیز استفاده کرد.

وی به پذیرش دانشجو در هر سال تحصیلی نیز اشاره کرد و گفت: دانشجویان زیادی از شهر‌های دیگر به تبریز می‌آیند و باید برنامه برای تامین خوابگاه و غذای آن‌ها داشته باشیم، بنده به علت اینکه خود در سن ۱۹ سالگی یک خوابگاهی بودم مشکلات آن را می‌دانم.

وی با تاکید بر اینکه صنایع زیادی در آذربایجان وجود دارد، گفت: باید دانشگاه تبریز با همکاری صنایع برای ایجاد دانش افزوده همکاری کنند. همچنین باید دانشگاهیان در بخش تامین منابع آب و توسعه کشاورزی و صرفه جویی منابع آبی نیز طرح‌ها و برنامه‌های خود را ارائه دهند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان نیز گفت: باید دانشگاه تبریز به حوزه صنعت و معدن نیز ورود کند.

گفتنی است مراسم ۷۰ سالگی دانشگاه تبریز با هدف معرفی بهتر ظرفیت ‎های علمی، پژوهشی و فرهنگی این مرکز دانشگاهی همزمان با رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ برگزار شد.

انتهای پیام/ف

هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز با حضور سردار صفوی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.