ضایعه های عروقی پوستی، ضایعه هایی به شکل خال، لک، زخم یا توده های خوش خیم و بد خیم است که جزو اصلی تشکیل دهنده آن ها رگ های سرخی، سیاهرگی و لنفاوی است.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

شیر مادر چه نقشی در رشد کودک دارد؟

شیر مادر و بیشتر شیرخشک ها حاوی پروتئین وی و کازئین هستند، اما میزان پروتئین وی در شیر مادر بیشتر است، پروتئین وی نسبت به کازئین هضم آسان تری خواهد داشت و به همین علت کودک سریعتر آن را هضم می‌کند، شیرخشک حاوی کازئین است که کودک برای هضم آن به زمان بیشتری نیاز دارد.

تردیدی وجود ندارد که هضم شیرخشک نسبت به شیر مادر طولانی تر است، میزان تغذیه این کودکان کمتر از کودکانی است که با شیرمادر تغذیه می شوند.

/////

آیا پروفن بی ضرر است؟

دندان درد زمانی اتفاق می‌افتد که بخش مرکزی دندان شدیداً حساس شده و به دنبال آن ملتهب شود؛ این بخش که پالپ دندان نامیده می‌شود به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد، بسیاری افراد برای اینکه این درد را کم کنند به سراغ داروهایی می‌روند که آن‌ها را آرام کند، یکی از این داروها آسپرین و پروفن است، اما پزشکان معقتدند برای تسکین درد نمی توان از این داروها استفاده کرد،  این داروها به علت داشتن خاصیت ضد انعقادی، باعث تشدید خونریزی می‌شوند.

/////

اهمیت جو دو سر در صبحانه کودک

بهترین زمان صرف صبحانه بین ساعت 9 تا 9:30 است؛ صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی کودک است که موتور ذهن او را روشن می‌کند، قرار دادن جو در صبحانه کودک به طور قابل توجهی موجب تقویت و افزایش حافظه کودک می شود، جو دو سر سرشار از ویتامین E ,  روی و ویتامین B کمپلکس است، فیبر بالای موجود در آن انرژی بدن او را تامین می کند.

/////

راهی ساده برای آب کردن شکم

رسیدن به اندامی ایده ال خواسته‌ هر فردی است که اصولا تلاش بسیاری در این راستا می‌کنند، خوب است بدانید یکی از بهترین راه‌ها برای کوچک شدن شکم مصرف سیر است، برای این کار هر روز صبح 2 الی 3 حبه سیر بجویید و یک لیوان آب لیمو بعد از آن بنوشید، این روش فرآیند کاهش وزن را 2 برابر کرده و باعث می شود گردش خون در بدن شما روان شود.

/////

درمان عروق گشاد شده پا

ضایعه های عروقی پوستی، ضایعه هایی به شکل خال، لک، زخم یا توده های خوش خیم و بد خیم است که جزو اصلی تشکیل دهنده آن ها رگ های سرخی، سیاهرگی و لنفاوی است؛ متخصص پوست برای تشخیص نوع ضایعه عروقی، به شکل و رنگ ضایعه در بیمار توجه می کند اما  در بررسی های تخصصی‌تر، بررسی ساختمان سلولی آزمایشات بافت شناسی ضایعه لازم است، درصد موفقیت درمان به قطر ضایعه های عروقی، میزان عمرشان بستگی دارد.

ضایعه هر چه سطحی تر و ته رنگ قرمزتر داشته باشد و اشعه لیزر به عروقش برسد، طبعا میزان موفقیت هم بالا است، در مواردی که ضایعه به درمان مقاومت نشان می‌دهد، می‌توان از لیزرهای دیگری مانند اندی یک و دی اکسید کربن استفاده کرد.

/////

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار