آتش نشانان ساروی در ۳۶۸ حادثه، ۸۵ نفر از شهروندان و هموطنان را نجات دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کلانتری رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری ساری گفت: از امدادرسانی آتش نشانان به ۳۶۸ حادثه در مرداد ماه امسال خبر داد و گفت: ۴۰۰ خودروی آتش نشانی مرداد ماه امسال به همراه ۱۳۰۰ مامور آتش نشان به محل حوادث اعزام شدند که در عملیات‌ های صورت گرفته، ۸۵ نفر از شهروندان و هموطنان از حوادث نجات یافتند.

وی افزود: آتش نشانان در ۱۹۲ مورد آتش سوزی و ۱۷۶ مورد حادثه در مرداد ماه جان و مال هموطنان را از خطرات، صدمات و خسارات احتمالی نجات دادند.

کلانتری گفت: حوادث این ماه فوتی نداشته است، ولی در اثر این حوادث، ۲۸ نفر مصدوم شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری ساری به امداد رسانی و خدمات آتش نشانی ساری فراتر از محدوده شهری اشاره کرد و افزود: طی این مدت ۱۱۲ عملیات در خارج از محدوده شهری انجام شده که برای انجام این عملیات‌ ها ۳۸۰ مامور آتش نشان به محل حوادث اعزام شد.

کلانتری با بیان اینکه بیشترین آتش سوزی‌ ها در معابر و گذرگاه‌ ها با ۶۰ مورد، فضای سبز و کشاورزی با ۴۵ مورد و اماکن مسکونی با ۳۳ مورد رخداده است، گفت: بر اساس گزارش کارشناسان، بیشتر علت آتش سوزی‌ها در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت موارد ایمنی در استفاده از کبریت و ته سیگار، مواد جامدسوز با عاملیت انسانی و برق عنوان کرد.

وی افزود: طی این مدت، ۵ مانور آموزشی و عملیاتی به منظور ارتقا توان آتش نشانان، هماهنگی در عملیات‌ های امدادی، تست تجهیزات و ادوات و ارزیابی عملکرد نیرو‌های شرکت کننده در مانور برگزار شد.

رئیس سازمان آتش نشانی ساری از شهروندان خواست در هنگام وقوع حادثه با حفظ خونسردی، آدرس دقیق و نوع حادثه را در همان لحظه به شماره ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام/ م

نجات ۸۵ نفر از خطر مرگ در ساری

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار