عید غدیر به عنوان یکی از اعیاد مهم شیعیان همچون سایر مناسبت های مذهبی دارای آداب و شرایط خاصی از تجدید بیعت گرفته تا رسم هدیه دادن است.

در کمتر از یک دقیقه با سنت‌های زیبای عید غدیر آشنا شوید +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عید غدیر خم به مانند هر عید دیگری در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما دارای آداب و رسومی خاص است. در ادامه این متن با مشاهده فیلم منتشر شده در کمتر از 1 دقیقه با آداب این روز می توانید آشنا شوید.

فرارسیدن 18 ذی‌الحجه برای شیعیان بسیار مهم است. چرا که در  این روز  پیامبر(ص) به امر الهی در مسیر بازگشت از مکه، در حالی  آخرین حج  زندگانی خود را با عنوان حج‌الوداع تجربه می‌کرد در مسیر بازگشت از مکه به مدینه خواست تا همراهانش در محلی به نام غدیر خم جمع شوند. پس از بازگشت آنان که پیش رفته بودند و رسیدن آنان که عقب مانده بودند رسول اکرم(ص)، حضرت علی علیه السلام  را به عنوان وصی و جانشین بعد از خود به همگان معرفی نمود.

پیامبر پس از این اعلام عمومی از حاضران خواستند تا این خبر را به گوش غایبان هم برسانند. در واقع انتصاب حضرت علی(ع) به امامت در واقعه غدیر خم، ادامه رسالت مهم پیامبر گرامی اسلام بود. بنابراین هرساله شیعیان این روز را با عنوان عید غدیرخم و سالروز انتصاب امیرالمومنین(ع) به امامت جشن می‌گیرند.این روز هم به مانند هر عید دیگری آداب و رسوم خاصی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.