نمایندگان مجلس با کلیات لایحه یک فوریتی ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی از جمله منطقه آزاد تجاری- صنعتی بوشهر موافقت کردند.

تصویب کلیات لایحه یک فوریتی منطقه آزاد تجاری- صنعتی بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۷ شهریور) مجلس شورای اسلامی، با کلیات این لایحه با ۱۲۷ رأی موافق، ۵۱ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت شد.

لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی از جمله منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر یک ماه پیش یعنی هفتم مرداد در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مصوب شده بود.

تیر سال ۹۵، یک فوریت لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. این لایحه دوبار در مجلس نهم به صحن رفت، اما رای نیاورد، در حالی که در کمیسیون اقتصادی تصویب مقدماتی شده بود.

آن زمان نمایندگان مردم در خانه ملت این لایحه را مغایر برنامه پنجم توسعه عنوان کردند و نتوانست دوسوم آرای نمایندگان را کسب کند.

سرانجام لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر، خرداد سال ۹۶ در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

در صورت تصویب نهایی این لایحه، به دولت اجازه داده می‌شود که در استان بوشهر منطقه آزاد تجاری - صنعتی را در محدوده‌هایی که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، ایجاد کند.

انتهای پیام/ب

موافقت نمایندگان با کلیات لایحه یک فوریتی ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.