نویسنده انقلابی کشور گفت: مقاومت نیرو‌های مدافع حرم زیر فشار شدید گروهک ترویستی داعش و همراهان آن مقاومتی تاریخی بود که باعث شد دشمنان در برابر دفاع مدافعین حرم ناکام بماند.

نوشتن درباره زندگی شهدای مدافع حرم یک تکلیف است/مدافعان حرمی که عاشورایی جنگیدندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛مصیب معصومیان نویسنده انقلابی کشور  درخصوص نگارش آثاری درباره شهدای مدافع حرم گفت: من به واسطه حضور در کنار مدافعین و شهدای حرم تجربیاتی در کنار این عزیزان به دست آورده ام که احساس کردم بدون شک باید آن‌ها را بیان کنم و به همین واسطه به نوشتن درباره جان‌فشانی و ایثار این بزرگان پرداختم.

وی درباره برداشتی که مخاطبان می‌توانند از زندگینامه شهدای مدافع حرم داشته باشند افزود: زندگی شهدای مدافع حرم به نوع خود راهگشاست. مدافعین و شهدای حرم در سوریه از جمله حلب، خانطومان و دیگر شهر‌ها عاشورایی و مردانه جنگیدند.


بیشتر بخوانید:تازه‌ترین کتاب نویسنده «خداحافظ سالار» معرفی شد 


این نویسنده انقلابی درباره مقاومت بی مثال مدافعین حرم در خانطومان اذعان کرد: مقاومت نیرو‌های مدافع حرم زیر فشار شدید گروهک ترویستی داعش و همراهان آن مقاومتی تاریخی بود که باعث شد دشمنان بار‌ها و بار‌ها برای حمله به مراکز مورد نظرشان، لشکرش را تجدید قوا کنند، اما باز هم در برابر دفاع مدافعین حرم ناکام می‌ماندند.

وی درباره تکلیف دفاع از حرم و ارزش‌های اسلام تاکید کرد: شهدای بسیاری با ایثار و از خودگذشتگی در راه دفاع از حرم جان خود را برای ارزش‌های اسلام فدا کردند. از نظر من نگارش و تهیه آثار و کتبی درباره زندگی این شهدا تکلیف دیگری است که بر عهده من و امثال من است تا به امید خدا این راه ادامه پیدا کرده و به نهضت اصلی یعنی نهضت امام زمان (ع) ختم شود.

معصومیان درباره نگارش کتاب "خداحافظ دنیا" اذعان کرد: این کتاب شامل زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم شهید محمد شالیکار است. یکی از افتخارات من این است که مقام معظم رهبری این کتاب را خواندند و سپس این کتاب را به کتابخانه مسجد ابوذر اهدا کردند.

وی درباره شخصیت شهید شالیکار ادامه داد: شهید شالیکار جانباز بالای ۵۰ درصد بود و این یادگار را از دوران هشت سال دفاع مقدس با خود به همراه داشت. وی از ناحیه سر دچار جانبازی شده بود و از یادگاران دفاع مقدس فریدون‌کنار به شمار می‌رفت.

معصومیان با اشاره به شهادت شهید شالیکار در سوریه خاطرنشان کرد: وی یکی از نیرو‌های داوطلب مدافع حرم برای مقابله با تکفیری‌های تروریست به کشور سوریه رفته بود که با اصابت گلوله‌ای مجروح شد. وی که از ناحیه کتف و ریه دچار آسیب جدی شده بود، سرانجام پس از مجاهدت‌های فراوان، به جمع شهدای مدافع حرم پیوست.

منبع:میزان

انتهای پیام/

مدافعان حرمی که عاشورایی جنگیدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
چرا مسئولین ما فرزندانشون جزو مدافین حرم نیستند؟