رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی شعر را بعنوان ابزاری اثرگذار برای انعکاس پیام فرهنگی اهل بیت (ع) به دنیا دانست.

شعر ابزاری برای انعکاس پیام فرهنگی اهل بیت (ع) به دنیابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه اردوی تخصصی "شعر هیئت" در مشهد، به برخی فعالیت‌های فرهنگی مجموعه آستان قدس رضوی در خارج از مرز‌های جغرافیایی ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: شاعران اهل بیت (ع) عرصه وسیعی در اختیار دارند و می‌توانند با ابزار شعر و هنر خود، پیام فرهنگی اهل بیت (ع) را به دنیا منعکس کنند.

وی افزود: امروزه شیفتگان امام هشتم (ع) می‌توانند در هر مکانی زیر پرچم بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) خدمت کنند و خدمت در این آستان مقدس انحصار به فعالیت در داخل حرم مطهر رضوی ندارد.
 
 

شعرخوانی به برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر امام هشتم (ع) افزوده شد

 

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره بر فعالیت کانون‌های خادم‌یاری رضوی در عرصه‌های مختلف بخصوص حوزه فرهنگ، ادامه داد: با برپایی آیین "رسم دعبل"، شعرخوانی نیز به برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر امام هشتم (ع) افزوده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی‌نژاد با بیان اینکه انجمن‌های ادبی رضوی شهرستان‌ها یکی از کانون‌های خادم‌یاری آستان قدس رضوی است، گفت: اهداف فعالیت این انجمن‌های ادبی در کشور از جمله گسترش خلق اشعار رضوی، ارتقای سطح شعر رضوی و ایجاد ظرفیتی برای دلبستگی فعالان عرصه شعر و ادب به ساحت ملکوتی حضرت رضا (ع) می‌باشد.

گفتنی است این اردوی تخصصی با حضور بیش از ۱۰۰ شاعر جوان آیینی از سراسر کشور و جمعی از شاعران آیینی و مداحان برجسته، به همت انجمن ادبی رضوی و مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب، از ششم تا نهم شهریور ۱۳۹۷، همزمان با دهه ولایت در اردوگاه شهدای مدافع حرم مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام // ف. ش
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.