همزمان با عید سعید غدیر خم، بام ایران غرق در شادی عید بزرگ ولایت و امامت حضرت مولی‌الموحدین (ع) می‌شود.

آیین‌های جشن و بزرگداشت عید غدیر برگزار می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با ۱۸ ذی‌الحجّة عید سعید غدیر خم، بام ایران غرق در شادی عید بزرگ ولایت و امامت حضرت مولی الموحدین و امام المتقین علی ابن ابیطالب (علیه السلام) می‌شود.

مردم استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت این روز فرخنده، ضمن آذین بندی و چراغانی کردن مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، معابر، بازار، اماکن عمومی و ادارات دولتی و سر درب منازل، به برپایی جشن‌ها و آیین‌های بزرگداشت یوم الله عید غدیر خم با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و شاد می‌پردازند.

جشن‌های مردمی، عقد اخوت و تجدید با ولایت، اجتماعات غدیریون، اجرای موسیقی‌های محلی و مذهبی همراه با تهیه و توزیع شیرینی و شربت و نذور، از دیگر برنامه‌های گرامیداشت عید فرخنده غدیر و آخرین روز از دهه امامت و ولایت است.

بسیاری از زوج‌های جوان نیز این عید با برکت را سرآغاز زندگی مشترک خود و برپایی جشن‌های عقد و ازدواج، و برخی خانواده‌ها آن را برای نقل مکان به منزل جدید و یا آغاز فعالیت‌های مهم زندگی خود قرار دهند.

فردا پنج‌شنبه ۸ شهریور ۹۷ همزمان با ۱۸ ذی‌الحجّة الحرام سال ۱۴۳۹ هجری قمری، عید سعید غدیر خم می‌باشد.

۱۰ تا ۱۸ ذی‌الحجّة (عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم) به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است.

پیامبر گرامی اسلام (ص) در ۱۸ ذی‌الحجّة الحرام سال دهم هجری که آخرین سال زندگانی مبارکشان بود، در بازگشت از حجة الوداع و در محلی به نام غدیر خم، به دستور خداوند و در جمع مسلمانان شرکت کننده در مراسم حج، حضرت امام علی (ع) را به عنوان اولین امام و جانشین بعد از خود معرفی فرمودند.

انتهای پیام/خ

جشن و شادی در عید سعید غدیر خم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار