معاون امور دریایی سازمان بنادر از حضور دبیر کل آیمو‌ (سازمان جهانی دریانوردی ) برای اولین بار در ایران خبر داد.

حضور دبیر کل آیمو‌ برای اولین بار در ایران  /صنعت کشتی سازی در ایران باید تقویت شودهادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ؛ از برگزاری هفتادمین‌ سالگرد‌ آیمو‌ ( سازمان جهانی دریانوردی‌ ) در 17 شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: در این روز سازمان بنادر ودریا نوردی  از تمامی فعالان  و مسئولان بخش دریایی جهت بررسی مسائل حوزه دریایی دعوت  می کند.

 حق شناس افزود: هر ساله این سازمان روز جهانی دریانوردی را در یکی از کشورها جشن می گیرد و در سال 2021 ایران میزبان تمامی کشورهای دنیا برای برگزاری روز جهانی دریا نوردی خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال به مناسبت هفتادمین سالگرد آیمو‌ کشور ایران از دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی‌ دعوت کرده است که در مراسم روز جهانی دریانوردی  در تهران حضور یابد.در هفدهم شهریور ماه سازمان بنادر و دریانوردی میزبان رئیس آیمو‌ است.

حق شناس "کشتیرانی‌ بهتر برای آینده بهتر" را شعار روز جهانی دریانوردی مطرح کرد و افزود: سازمان بنادر به نیابت از کشور ایران در شهر لندن نماینده دائمی  خود را  در مقر  سازمان بین المللی دریا نوردی مستقر کرده به طوری که  تا به امروز به حدود 30 کنوانسیون‌ و پروتکل‌  مربوط به کشتیرانی‌ و صنایع دریایی ملحق‌ شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر اظهار کرد: مباحثی از جمله  ایمنی  و امنیت کشتیر‌انی، مسائل زیست محیطی در دریاها و اقیانوس‌ها در 17 شهریور ماه بررسی‌ می‌شود و با توجه به آن که کشور ایران در شمال و جنوب خود مرزهای‌ آبی و دریایی دارد  بنابراین مسائل دریایی برای ما با اهمیت است.

 جابه جایی 90 درصد از بار ایران توسط حمل ونقل دریایی

حق شناس‌ از توسعه دریانوردی‌ در اقتصاد ایران خبر داد و گفت: در دنیا 80 درصد از بارها از طریق کشتی جابجا می‌شود اما در کشور ایران حدود 90 درصد از صادرات و واردات از طریق دریا عملیاتی می‌شود که این خود یک رتبه بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: حمل و نقل دریایی یکی از ارزان‌ترین وجوه حمل و نقلی‌ به شمار می‌رود به همین منظور باید بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در این بخش تشویق کنیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه جوان‌های ایرانی را باید برای انتخاب رشته دریایی و دریانوردی‌ تشویق‌ کنیم گفت: با توجه به تاریخ پر افتخار ایران سرمایه‌گذاری در صنعت دریانوردی‌ می‌تواند زمینه‌ساز رشد و توسعه کشور باشد.

حق شناس تأکید کرد: صنعت دریانوردی‌ تنها مربوط به کشتیرانی نمی‌شود بلکه باید سعی کنیم حوزه کشتی‌ سازی و خدمات مربوط به این بخش را توسعه دهیم و شغل‌های مناسب در این سطح را ارتقا دهیم‌.

انتهای پیام/

تشویق برای حضور جوانان ایرانی به صنعت دریانوردی‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار