نیروهای نظامی روسیه در حال آزمایش ربات‌هایی هوشمند برای یاری رسانی به سربازان خود در مواقع نیاز هستند.

پلیس روسیه به ربات‌های هوشمند مجهز می‌شود +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پهناورترین کشور جهان درصدد است تا با به کارگیری ربات‌های پلیس نیروهای نظامی خود را بیش از پیش قدرتمند کند. ربات‌های پلیس می‌تواند اسلحه‌ای بسیار قدرتمند در مبارزه با دشمنان روسیه باشد.

شاید اولین چیزی که در اولین نگاه به این ربات‌ها به ذهن بینندگان خطور کند فیلم‌های هالیوودی مانند جنگ ستارگان و پلیس آهنی باشد ولی اهداف پلیس روسیه به سمت تحقق شخصیت‌های علمی‌تخیلی فیلم‌های هالیوودی پیش می‌رود. مهندسان روسی در تلاش هستند تا ربات‌هایی را تولید کنند که با دقت رایانه‌های پیشرفته عمل کنند.

نیروهای نظامی همواره مجبورند تجهزات و وسایل مختلفی را بسته به نوع ماموریت محوله و شرایط، با خود حمل کنند. حال در صورت به کارگیری ربات‌ها در نیروهای نظامی روسیه سربازان دیگر مجبور به حمل تسلیحات سنگین نیستند و می‌توانند این کار را به ربات‌ها بسپارند. ماده اصلی سازنده بدنه ربات‌های فلز تیتانیوم است که تا حدود زیادی پوشش ربات را در مقابل شلیک گلوله بی اثر کرده است.

این ربات‌ها می‌توانند کوله‌پشتی تا وزن 50 کیلوگرم را حمل کنند. اولگ فاستوف طراح ارشد ربات‌های پلیس گفت: تیم ما بررسی‌ها و تحقیقات زیادی را روی استخوان‌بندی ربات‌ها انجام داده است و امیدواریم پس از آزمایش مدل‌های اولیه این ربات بهترین نتیجه را به دست آوریم. استخوان‌بندی دقیق تا حد زیادی در افزایش توانایی فیزیکی‌نظامی ربات پلیس تاثیر دارد. به عنوان مثال نمونه آزمایشی توانست تنها با یک دست، هدف از پیش تعیین شده را مورد اصابت گلوله قرار دهد.

سازندگان این ربات‌های 182 سانتی‌متری اعلام کردند تا زمان ورود نهایی ربات‌های پلیس به میدان‌های جنگ در سال 2025 ساختار و ویژگی‌های آن‌ها را بهبود می‌بخشند. تا کنون اطلاعاتی از جزییات منبع تامین انرژی و چگونگی طراحی روبات پلیس از منابع روسی به بیرون درز نکرده است.

در ادامه فیلمی از این روبات‌ها در نمایشگاه تجهیزات نظامی 2018 در مسکو مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: سونی ربات حیوان خانگی خود را روانه بازار می‌کند


انتهای پیام/

روبات‌های هوشمند وارد ارتش روسیه می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.