فهرست کشور‌هایی که بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از خشونت‌های مرتبط با اسلحه را دارند، منتشر شد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از دیلی میل، نتایج تکان دهنده یک پژوهش جدید نشان داد نیمی از همه مرگ و میرهای ناشی از خشونت های مرتبط با اسلحه در سال 2016 در شش کشور آمریکایی اتفاق افتاده است.

در این فهرست که شامل قتل، خودکشی و آسیب های تصادفی ناشی از اسلحه می شود، برزیل با بیش از 43200 مرگ ناشی از خشونت های مرتبط با اسلحه در رتبه نخست این جدول قرار گرفته است. پس از آن کشورهای آمریکا و هند به ترتیب با 37200 نفر و 26500 نفر مرگ و میر در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند. به دنبال این کشورها نیز مکزیک، کلمبیا و ونزوئلا بیشترین قربانی را به دلیل خشونت های مرتبط با اسلحه شاهد بوده اند.

کدام کشور‌ها بیشترین مرگ و میر مرتبط با سلاح گرم را دارند؟ + نمودار

این پژوهش با نام «مرگ و میر جهانی سلاح های گرم 2016-1990» که بوسیله دانشگاه واشنگتن انجام شد، روز گذشته در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد.

در فهرست کشورهایی که بیشترین تعداد قربانی را در خشونت های مرتبط با اسلحه داشته اند، دو کشور ونزوئلا و گواتمالا –که در قاره آمریکا قرار دارند--هم در رتبه های ششم و هشتم قرار گرفته اند. در واقع در کل 6 کشور آمریکایی در فهرست این 10 کشور قرار دارند!

نتایج این پژوهش همچنین نشان داد که علل مرگ ناشی از اسلحه در کشورهای مختلف متفاوت است: 64 درصد بر اثر قتل، 27 درصد بر اثر خودکشی و 9 درصد بر اثر مصدومیت های تصادفی ناشی از اسلحه کشته شده اند.

در این پژوهش کشورهایی که بیشترین آمار خودکشی را با استفاده از سلاح گرم داشته اند هم گردآوری شده است. گرینلند، آمریکا و اروگوئه در رتبه های اول، دوم و سوم این فهرست قرار دارند. 

کدام کشور‌ها بیشترین مرگ و میر مرتبط با سلاح گرم را دارند؟ + نمودار

بر اساس این پژوهش، 87 درصد همه قربانیان ناشی از خشونت های مرتبط با اسلحه –حدود 219000 نفر—مَرد بوده اند.

در واقع نتایج این پژوهش بار دیگر تأیید کرد که خشونت های مرتبط با اسلحه یکی از بزرگترین بحران های جهان امروز محسوب می شود.

کشورهایی که کمترین قربانی ناشی از خشونت های مرتبط با اسلحه را داشته اند هم به ترتیب سنگاپور، چین و عمان هستند.

کدام کشور‌ها بیشترین مرگ و میر مرتبط با سلاح گرم را دارند؟ + نمودار


انتهای پیام/

انتشار فهرست کشورهایی که بیشترین مرگ و میر مرتبط با اسلحه را دارند+ نمودار

برچسب ها: دانستنی ها ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
چقدر خشونت در جهان زیاد شده
آخرین اخبار