رئیس مجلس گفت: برای ارجاع سوالات از رئیس جمهور و قوه قضاییه باید استنکاف از قانون صورت گرفته باشد بنابراین محتوای این سوالات را در هیأت ئیسه بررسی می‌کنیم.


دهقان: پاسخ‌های رئیس جمهور با موارد نقض قانون را منطبق می‌کنیم/ لاریجانی: محتوای سوالات ازر رئیس جمهور را در هیئت رئیسه بررسی می‌کنیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد دهقان نماینده مردم چناران در جلسه علنی (چهارشنبه 7 شهریور) امروز طی تذکری شفاهی اظهار کرد: بر اساس ماده 213 آیین‌نامه داخلی چنانچه اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه از پاسخ رئیس جمهور به سوالی قانع نشده باشند و موضوع مورد سوال و نه عنوان مورد سوال نقض قانون باشد، این موضوع  باید به قوه قضاییه ارجاع شود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان روز گذشته موارد نقض قانون را در سوالات خود مطرح کردند، گفت: برای مثال درباره ارز شناور مدیریت شده گفتیم که این مسئله برخلاف قانون برنامه ششم اجرا شد و بی مبالاتی‌ها آنقدر روشن بود اما رئیس جمهور پاسخی به این سوالات نداد.

نماینده مردم چناران تصریح  کرد: ما قصد داریم  پاسخ‌های رئیس جمهور را با موارد نقض قانون مرتبط کنیم  و سپس این موارد را به هیئت رئیسه اعلام کنیم، لذا توقع داریم  هیئت رئیسه در اینجا نقش ممیزی نداشته باشد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: برداشت بنده از ماده 213 آیین نامه داخلی این است که اگر منظور مورد سوال استنکاف باشد که موضوع سوال نبوده  است و در میان سوالات مباحث و مطالبی گفته شد.

وی ادامه داد: وقتی  گفته می‌شود استنکاف از  قانون به معنای این است  که قانون اجرا نشده است، بنابراین مجلس می‌داند برای استنکاف از قانون باید رأی دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه برای قوه قضاییه مهم است این است که موضوع استنکاف از قانون باشد که فعلا این موضوع را رد نمی‌کنیم تا این موضوع را در  هیئت رئیسه بررسی کنیم.

انتهای پیام /

برچسب ها: اخبار مجلس ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار