هیچ تغییر بنیادی در مشکلات ریلی ایجاد نشده استرییس اتاق بازرگانی  ایران گفت: امیدواریم دولت تصمیم مناسبی در حوزه ریلی بگیرد و ما وابسته به دیگر کشور‌ها در مسائل ریلی نباشیم.
 
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور در جلسه گزارش عملکرد صادرات غیرنفتی گفت:در مشکلات اقتصادی برنامه ریزان این موضوع جرات تصمیم گیری سخت درباره مسائل را ندارند.

وی افزود:حدود سه هفته پیش جلسه‌ای در دفتر معاون اول رییس جمهور داشتیم و درباره مسائلی با وی صحبت کردیم. یکی از موضوعاتی که مطرح شد این بود که ما حمل و نقل ریلی را تقویت کنیم.
 
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران  گفت: اگر بجای این همه هیاهو در کشور مانند آوردن هواپیما اقدامات دیگری در حوزه ریلی انجام می دادیم برای کشور بهتر بود.

شافعی افزود:آنچه که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده  این است که موضوع حمل و نقل ریلی شهری و برون شهری اعتبار و برنامه ریزی خوبی تخصیص گرفته  و علامت مثبتی برای آینده حمل و نقل ریلی کشور است.
 
وی تصریح کرد:امیدواریم دولت تصمیم مناسبی در حوزه ریلی بگیرد و ما وابسته به دیگر کشور‌ها در مسایل ریلی نباشیم، چون ممکن است روزی برسد که دیگر به ما واگن ندهند و این موضوع به ضرر ما تمام می شود.
 

پتروشیمی‌ها و صنایع وابسته به آن ۸۰ صادرات کشور را انجام می‌دهند

 
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران  در ادامه با بیان اینکه پتروشیمی‌ها نمونه‌های بارز رانت در کشور هستند  گفت:  ظلم  بسیاری به صنایع پایین‌تر می‌شود، پتروشیمی‌ها و صنایع وابسته به آن ۸۰ صادرات کشور را انجام می‌دهند که در این رابطه اقداماتی انجام شده  است.
 
شافعی افزود: پیشنهاد ما دراین رابطه این بود که در کشور چیزی به نام یارانه داریم و افرادی  که دارا‌تر هستند از این یارانه بیشتر استفاده می‌کنند اما   افرادی که ندارند کمتر از این یارانه استفاده می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: پیشنهاد شد که ارز ۴۲۰۰ تومنی باید از بین برود و مابه تفاوت ارز را یارانه به کسانی بدهیم که در سطح پایین تری قرار دارند.
 
انتهای پیام//ج.ر
برچسب ها: اخبار اقتصادی ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.