رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس اولین دستگاهی بود که نسبت به مشکلات بانکی گزارشی به همه مسئولان و رهبری ارائه کرد.

مرکز پژوهش‌های مجلس اولین دستگاهی بود که گزارشی درباره بانک‌ها و تحریم‌ها ارائه کردبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس طی تذکری با استناد ماده 79 در پاسخ به انتقاد حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه به مرکز پژوهش‌ها گفت: این تذکر برای دفاع از حق همکاران خودم در مرکز پژوهش‌ها است که فکر می‌کنم خود آقای حاجی دلیگانی همکاری بسیاری با ما دارند.

وی ادامه داد: در ارتباط با قاچاق کالا و ارز خود اعضای کمیسیون جلسات مختلفی را با مرکز پژوهش‌ها داشتند و در تنظیم گزارش‌های این مرکز سهیم بودند.

نماینده مردم تهران، ری‌، شمیرانات و اسلامشهر اظهار کرد: یکی از موارد اعتراضی نمایندگان در صحن علنی این است که پیش از این گزارشات به صورت مکتوب در اختیارشان داده می‌شد، اما اکنون ما آنها را در وبگاه منتشر می‌کنیم که برای برخی از نمایندگان سخت است.

جلالی تصریح کرد: همین صبح آقای حاجی دلیگانی به بنده گفت گزارش مربوط به مناطق آزاد وجود ندارد که بنده به او گفتم در وبگاه هست و پیدا کردند، اولین جایی که نسبت به سیستم بانکی هشدار و گزارش به همه مسئولان و حتی مقام معظم رهبری داد مرکز پژوهش های مجلس بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: هیچ جایی به اندازه مرکز پژوهش‌ها در تحریم‌های بانکی متمرکز نشده است و 28 گزارش در این مورد هفته پیش ارائه کردیم، آماده‌ایم مجددا با دستور هیئت رئیسه مجلس گزارش‌ها را تاپ کنیم.

وی بیان کرد: هیئت رئیسه به ما اعلام کرده که چیزی روی میز نمایندگان توزیع نشود، لذا هیئت رئیسه باید دوباره دستور دهد.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر جلالی گفت: پیش از این برخی نمایندگان نسبت به انتشار گزارش‌های به صورت کاغذی انتقاد داشتند که اسراف می‌شود، لذا تنها در وبگاه منتشر می‌شود اما اگر نمایندگان بار دیگر بخواهند این گزارش‌ها به صورت کاغذ منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار