مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور در این استان خبر داد.

برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ علیرضا درویش‌ نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به  بررسی مشکلات انجمن‌های فرهنگی و هنری، کاهش بار تصدی‌گری اداره کل ارشاد و تفویض اختیار به شهرستان‌های استان همدان برای انجام امور فرهنگی اشاره کرد و افزود: ارائه مجوزهای برگزاری کنسرت به مدیر شهرستان واگذار شده تا بروکراسی اداری کم شود.

وی با بیان اینکه پیگیری ها برای رفع نیاز کاغذ و یارانه‌ مطبوعات انجام شده از برگزاری جشنواره مطبوعاتی غرب کشور و زاگرس ‌نشینان با محوریت همدان خبر داد و گفت: طرح برگزاری جشنواره با خانه مطبوعات برنامه‌ریزی و پس از فراهم شدن نیازها زمان آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: اعتبارات برگزاری این جشنواره از محل اعتبارات استانی و وزارتخانه ای تأمین می‌شود.

درویش‌نژاد به تلاش برای ایجاد گذرگاه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: در گذرگاه فرهنگ و هنر پیاده ‌راه بوعلی و سایر مناطق تفریحی همدان به محل اجرای برنامه های فرهنگی هنری از جمله اجرای موسیقی و برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی تبدیل می‌شود.

وی بابیان اینکه مقدمات امضای تفاهمنامه با شورای شهر برای ایجاد بازارچه هنر، جمعه‌بازار کتاب و پاتوق کتاب نیز انجام شده است، عنوان کرد: برگزاری کنسرت‌ها طی یک ماه گذشته در همدان بیشتر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری جشنواره تئاتر استانی از ۱۰ تا ۱۳ شهریورماه در فامنین خبر داد و گفت: جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس ملایر نیز ۱۵ تا ۱۸ شهریورماه با حضور ۱۰ استان برگزار خواهد شد.

درویش‌نژاد باتاکید براینکه همدان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری یک اقیانوس پر از ظرفیت است که باید از آن بهره برد، گفت: جشنواره نمایش فیلم‌های کودک از ۱۰ تا ۱۴ شهریورماه در سینمای تالار شهید آوینی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ب

جشنواره مطبوعات غرب کشور در همدان برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.