عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: شیب جاده، شرایط آب و هوایی و خطر و ترافیکی بودن محموله در محاسبه نرخ کرایه تن بر کیلومتر موثر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ فرامرز مداح عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در جلسه پیگیری مطالبات رانندگان در قزوین گفت: سازمان حمل ونقل جاده‌ای برای تعیین نرخ تعرفه حمل بر اساس محاسبه نرخ کرایه کارگروهی را با مسئولان و کارشناسان تشکیل داده است و بعد از ۹ جلسه روالی را برای بحث تن کیلومتر استخراج کرد.

وی افزود: در این کارگروه عواملی از جمله ترافیک، دستمزد راننده و کمک راننده، هزینه‌های سرمایه گذاری رانندگان، بیمه رانندگان و بیمه خودروها، عوارض شهرداری و آزادراه‌ها و هزینه تعمیر و نگهداری خودرو در نظر گرفته شده است که بر اساس همین هزینه‌ها نرخ کرایه تن بر کیلومتر مشخص شد.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به دیگر عوامل موثر بر محاسبه نرخ کرایه تن بر کیلومتر هم اشاره کرد و گفت: شیب جاده، شرایط آب و هوایی و خطر ناک بودن و ترافیکی بودن محموله هم از جمله مواردی بود که در نرخ کرایه تن کیلومتر لحاظ شده است.

وی افزود: برای اجرایی شدن نرخ تعرفه حمل بر اساس تن _کیلومتر نیاز به تصویب وزارت راه و شهرسازی است و بعد از آن در همه کشور اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

جلسه پیگیری مطالبات رانندگان در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.