مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در ۲۵ واحد تولیدی استان تعدیل نیرو داشته‌ایم گفت: ۲ هزار و ۵۶۰ نفر در لرستان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی آشتاب گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود برخی واحد‌های تولیدی با مشکل مواجه شده است به‌طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون در ۲۵ واحد تولیدی استان تعدیل نیرو داشته‌ایم.

وی افزود: دو هزار و ۵۶۰ نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، پرونده‌هایی که تشکیل‌شده موردبررسی قرارگرفته و به دنبال این هستیم تعداد افراد مستمری‌بگیر بیمه بیکاری را کاهش دهیم، سال گذشته ۵۱ واحد از حمایت بیمه بیکاری بهره‌مند شدند و امسال بنا است با شدت موضوع حمایت از واحد‌های مشکل‌دار را دنبال کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان عنوان کرد: در سال گذشته بیش از سه هزار مورد و در سال ۹۷، ۹۱۲ مورد پرونده در کمیته کار‌های سخت و زیان‌آور موردبررسی قرارگرفته که اقدام به رفع مشکلات می‌شود و برای کسانی که واجد شرایط باشند اقدام به بازنشستگی می‌شود.

وی بیان کرد: ۳۰۱ تشکل کار گروهی و جمعی در استان لرستان وجود دارد که تقویت این تشکلات از مهم‌ترین برنامه‌های به شمار می‌رود؛ در سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۳۲ مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی استان داشته‌ایم که در سال ۹۷ نیز سه هزار و ۲۰۷ مورد بازرسی صورت گرفته است.

آشتاب تصریح کرد: در حوزه روستا تعاون به دنبال این هستیم که حتماً در روستا‌های استان که بیش از ۷۲ روستا را هدف قرار داده‌ایم تعاونی ایجاد کنیم به‌طوری‌که ۵۴ تعاونی در سال ۹۶ ایجادشده، امسال هشت تعاونی و مابقی نیز تا پایان امسال متناسب با ظرفیت روستا‌ها تشکیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حل‌وفصل مسائل و مشکلات تعاونی‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد چراکه بخش تعاون به‌عنوان یک چشمه جوشان در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری می‌تواند مؤثر باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان بیان کرد: ۶۲ هزار سرپرست خانوار عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان هستند که هزار و ۲۰۰ نفر مستمری‌بگیر در قالب بازماندگان و بازنشسته از این صندوق استفاده می‌کنند، جمعیتی حدود ۱۸۸ هزار خانوار مشمول صندوق بازنشستگی هستند، ولی در حال حاضر ۶۲۰ هزار نفر عضو هستند که باید تلاش شود این عدد به سطح قابل‌توجهی از مردم برسد.

وی با اشاره به نرخ بیکاری استان لرستان گفت: ۱۳ درصد و ۱۵.۹ درصد بیکاری فصلی عدد قابل‌توجهی است که باید برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ بیکاری استان صورت بگیرد، بیش از ۶۰ درصد کسانی که در بنگاه‌ها و واحد‌ها مشغول کار هستند مهارت لازم و کافی را ندارند که در نظر داریم با استفاده از امکانات فنی و حرفه‌ای و ظرفیت کاریابی، طرح کارورزی و کسب‌وکار میزان مهارت را افزایش دهیم.

انتهای پیام/د

۲ هزار و ۵۶۰ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.