هفته دولت بهانه ای است تا در تمام استان ها طرح های خدماتی کشاورزی صنعتی افتتاح شوند در استان کرمانشاه هم به ماسبت هفته دولت روزانه بیش از ده ها طرح در شهرستان ها افتتاح می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه در راستای تسهیل تردد در شهر و  آبادانی منطقه کوزران مبلغ پنج میلیارد ریال جهت روکش آسفالت خیابان اصلی و دو خیابان فرعی و جدول گذاری دو شهرک اختصاص داده شد.

گازرسانی به دو روستا در بخش سرفیروز آباد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان افتتاح شد . 

اجرای طرح هادی در ۲۰ روستا با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان آبیاری قطره ای ۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان ازجمله طرح های به بهره برداری رسیده بود.

افتتاح 14 طرح خدماتی و کشاورزی در شهرستان هرسین با اعتبار 27 میلیارد ریال و اشتغال 75 نفر.

 این طرح ها شامل کتابخانه روستای چهر ، 6 طرح آبیاری تحت فشار به مساحت 60 هکتار، یک واحد مرغداری گوشتی 20 هزار قطعه ای ، 5 کارگاه گلیم بافی و یک کارگاه قالی بافی می باشد.

دو طرح از مجموعه طرح های شبکه بهداشت و درمان در هرسین افتتاح شد .

 ساختمان پایگاه بهداشتی ضمیمه و انبار دارویی جدید بیمارستان شهدا دو هستند که با هزینه ای بیش از ۵۲۰ میلیون تومان اجرایی شده اند .

سه طرح کشاورزی و خدماتی در روانسر به بهره برداری رسید.

بهره برداری از طرح گلخانه محصولات خارج از فصل در روستای 'تپه کوئیک' در سطح سه هزار متر و با ظرفیت 125 تن محصولات خارج از فصل در سال و با اشتغالزایی چهار نفر افتتاح یک واحد پرورش مرغ تخمگذار در روستای 'بله زین' با ظرفیت 35هزار قطعه و اشتغالزایی چهار نفر افتتاح طرح گازرسانی به روستای سلکان، قلانجه، مسکین آباد و شهرک بنیاد مهاجرین در بخش مرکزی روانسر با نصب 300 علمک و بهره مندی 190 خانوار با جمعیتی افزون بر 670 نفر از طرح هایی بود که مورد بهره برداری قرار گرفت.

برای اجرای این طرح ها در مجموع بیش از 25 میلیارد و 811 میلیون ریال هزینه شده است.

کار گازرسانی به 11 روستای روانسر در حال انجام است و به زودی عملیات گازرسانی به 53 روستای دهستان های زالوآب و دولت آباد با اعتبار 235 میلیارد ریال آغاز می شود.

بهره برداری از 20 طرح عمرانی، رفاهی، کشاورزی و بهداشتی در گیلانغرب با اعتبار  22 میلیارد ریال انجام شده است.

این طرح ها شامل افتتاح 2 طرح بهسازی، جدول گذاری و آسفالت معابر در شهر سرمست، چهار طرح بهسازی و آسفالت معابر روستایی در روستاهای، 'سراب قنبر'، 'بیگرضایی'،' داربادام'، 'باسکله درانبار' و 2 طرح نیروگاه خورشیدی در روستاهای 'سوخور مروتی' و 'کاظم خانی علیا' بود .

دیگر طرح های افتتاح شده واگذاری 10 واحد مسکونی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و 2 طرح دامپروری پرورش گاوشیری در دهستان حیدریه بخش گواور و همچنین اجرای طرح آبخیزداری در روستای 'باسکله' از توابع بخش گواور بود.

با اجرا و تکمیل این طرح ها در مجموع 10 فرصت شغلی جدید در این شهرستان ایجاد شده است.

16 طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان قصرشیرین در بخش های عمرانی ، محیط زیست و میراث فرهنگی با اعتبار  36 میلیارد و 600 میلیون ریال انجام شده است .

از مجموع طرح های مورد بهره برداری ، 12 طرح مربوط به بخش بهسازی و عمران شهری است که شامل آسفالت معابر ، جدول گذاری ، ساماندهی بوستان شاهد ، احداث سرویس های بهداشتی ، موزائیک فرش ، تعریض پیاده رو ، دفع آبهای سطحی و بهسازی معابر و نصب روشنایی است.

هزینه اجرای طرح های اجرا شده از سوی مدیریت شهری 33 میلیارد ریال است .

از دیگر طرح های افتتاح شده تجهیز ایستگاه سنجش آلاینده های جوی (گرد و غبار) ، تهیه وسایل اطفای حریق و تجهیز آزمایشگاه شیمیایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قصرشیرین با هزینه کرد یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار بود .

احداث نخستین باغ مدرن شهرستان کنگاور با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال و اشتغال زایی 100 نفر کلنگ زنی شد.

در باغ مدرن روستای قره بناس شهرستان کنگاور که به مساحت 100 هکتار می باشد، انگور داربستی، گردو پیوندی، آلو و بادام برداشت خواهد شد و طرح این باغ مدرن می تواند تا 100 نفر اشتغال زایی به وجود بیاورد.

این باغات به سیستم‌های آبیاری مدرن مجهز می‌شوند لذا می‌توانند در استفاده بهینه از آب اثرگذار باشند.

باغات مدرن نسبت به باغات سنتی افزایش 2 تا سه برابری محصول خواهند داشت.

طرح احداث باغ 100 هکتاری روستای قره بناس یک پروژه بسیار خوب در حوزه کشاورزی است که یک پروژه مدرن و منحصر به فرد است که در سطح مناسبی اجرا می شود.

عملیات اجرایی سه طرح آبخیزداری با 30 میلیارد ریال اعتبار در منطقه بازان بخش مرکزی جوانرود انجام شد.

این طرحها به مساحت سه هزار و 200 هکتار در هشت روستای منطقه بازان بخش مرکزی شهرستان جوانرود اجرا می شود.

این طرح ها به منظور استحصال آب، مرمت چشمه سارها و تقویت منابع آب زیرزمینی، کنترل فرسایش خاک و کنترل رسوب اجرا خواهد شد.

در این طرح ها عملیات گابیون بندی، سنگ ملات و خشکه چین با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، هدر رفت آب های سطحی و تغذیه سفره های زیر زمینی انجام می شود.

این طرحها آذر ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

افتتاح ده ها طرح در شهرستان های کرمانشاه در هفته دولت

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.