پتروشیمی آپادانای خلیج فارس در عسلویه استان بوشهر ۹۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارد.

پتروشیمی آپادانا حاصل تلاش و خلاقیت ایرانی بر کرانه خلیج فارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مدیر عامل شرکت پتروشیمی آپادانای خلیج فارس گفت: پتروشیمی آپادانای خلیج فارس از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است که با هدف تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول از سال ۹۳ در عسلویه استان بوشهر در دست اجراست.

جلیل قسامی افزود: این مجتمع ۴۰ درصد پیشرفت دارد و تا دو سال دیگر راه اندازی می‌شود.

وی گفت: پتروشیمی آپادانا نقش مهمی در ارتقای تولید و افزایش درآمد‌های ارزی هولدینگ خلیج فارس خواهد داشت.

وی گفت: خوراک گاز متان مورد نیاز این پتروشیمی از خط سراسری تامین می‌شود و پس از طی فرایند تولید به محصول ارزشمند متانول تبدیل می‌شود.

قسامی هزینه برآورد شده برای اجرای این طرح را ۴۶۲ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: بخشی از این هزینه توسط یکی از شرکت‌های مالی ژاپنی در قالب فاینانس تأمین شده ودر حال جذب است و مابقی توسط شرکت منابع پتروشیمی خلیج فارس تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه متانول تولیدی در این مجتمع از بازار خوبی برخوردار است گفت: دوره بازگشت سرمایه این طرح با توجه به کاربرد متانول در صنعت به عنوان یک ماده پایه و استراتژیک دو سال است.

قسامی افزود: با راه اندازی کامل؛ این مجتمع ۶ درصد متانول مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

وی گفت: با اجرای این طرح کمبود پروپیلن کشور از طریق تبدیل متانول به پروپیلن برطرف می‌شود و با حجم متانول تولیدی در پنج سال آینده تولید آن به ۲۴ میلیون تن خواهد رسید.

انتهای پیام/م

پتروشیمی آپادانای خلیج فارس  ۹۰۰ میلیون دلار ارزآوری دارد

برچسب ها: صنعت ، گاز ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.