رئیس فدراسیون شطرنج گفت: پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک ایران به ده کشور اول جهان در ورزش شطرنج بپیوندد.

پیش بینی ها برای پیوستن ایران به رتبه ده کشور اول جهان در ورزش شطرنجبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در جریان بازدید از دومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام آفتاب در خمین، گفت: در حال حاضر ۳۰هزار شطرنج باز در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۰ هزار شطرنج باز دارای ریتینگ جهانی هستند و پرهام مقصود لو توانسته ریتینگ دو هزار و ۶۵۰ را از آن خود کند.

وی ادامه داد: بودجه ای که امسال به فدراسیون شطرنج تعلق گرفته ۱۴میلیارد ریال است و ۲۰میلیارد ریال هم از منابع دیگر جذب می شود و این در حالی است که برای اینکه چرخ شطرنج کشور عالی بچرخد سالانه ۳۰ میلیارد ریال اعتبار و ۵۰ میلیارد ریال گردش مالی در فدراسیون شطرنج نیاز است.

رئیس فدراسیون شطرنج کشور با اشاره به جایگاه ورزش شطرنج ایران در جهان، بیان کرد: هم اکنون ایران از میان ۱۸۶کشور دارای فدراسیون شطرنج در رنکینگ جهانی از رده ۵۱ در سال ۲۰۱۵ جایگاه ۲۸ را در حال حاضر به خود اختصاص داده، اما در رده بندی جدید جهانی این جایگاه چندین پله صعود خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در آسیا نیز شطرنج کشور از جایگاه ششم به جایگاه سوم از نظر ریتینگ دست یافته و در مسابقاتی که در استان همدان برگزار شد، شطرنج بازان کشور توانستند رتبه اول را از آن خود کنند.

پهلوان زاده عنوان کرد: در مسابقات تیمی زیر ۱۶ سال نوجوانان و جوانان در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ رتبه های اول شطرنج را کسب کردیم اما در سال ۲۰۱۷ به دلیل جابجایی تعدادی از بازیکنان در رده های بزرگسالان به رتبه سوم دست یافتیم.

رئیس فدراسیون شطرنج کشور با بیان اینکه فدراسیون شطرنج کشور جز ده فدراسیون برتر کشور محسوب می شود، تصریح کرد: پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک ایران به رتبه ۱۰ کشور اول جهان در شطرنج دست یابد.

وی ادامه داد: در رده پایه و شطرنج بازان پایه مربیان بسیار خوبی داریم، اما در رده های بالاتر به دلیل اینکه بازیکنان پیشرو هستند، نیازمند بهره گیری و تربیت مربیان سطح بالا در این رشته هستیم.

پهلوان زاده با ابراز خرسندی از برگزاری دومین دور مسابقات بین المللی شطرنج جام آفتاب در خمین اظهار داشت: حضور اساتید بزرگ و بازیکنان برتر شطرنج کشور و همچنین استقبال مطلوب شطرنج بازان نسبت به دور اول این مسابقات سطح کیفی و کمی دومین دور مسابقات جام آفتاب خمین را به طور چشمگیری افزایش داده است.

رئیس فدراسیون شطرنج کشور با بیان اینکه استان مرکزی جزو استان های فعال و پیشرو در برگزاری مسابقات داخلی و بین المللی این رشته ورزشی است، افزود: این رویدادهای بین المللی و دست و پنجه نرم کردن بازیکنان داخلی با حریفان خارجی، امکان مطلوبی برای محک زدن و پیشرفت هرچه بیشتر بازیکنان داخلی فراهم می کند.

انتهای پیام/ب

صحبت های  رئیس فدراسیون شطرنج کشور در خمین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.