موسسه اعتبار سنجی اقتصادی مودیز با انتشار گزارشی اعلام کرد تاثیر تحریم‌های اقتصادی و تجاری آمریکا بر ضد روسیه محدود خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کارشناسان موسسه مودیز بر این عقیده هستند که دولت روسیه به تامین مالی از خارج چندان وابسته نیست بنابراین تحریم‌های جدید آمریکا بر ضد روسیه تاثیر زیادی بر تامین مالی و اقتصاد این کشور نخواهد گذاشت.  

در سال‌های اخیر تبادلات تجاری میان روسیه و آمریکا به طرز قابل توجهی کاهش یافته و وابستگی دولت روسیه به تامین مالی بانک‌ها از خارج از این کشور به حداقل رسیده است. به همین علت پیش بینی می‌شود اگر تحریم‌های اخیر آمریکا بر ضد روسیه منجر به تضعیف اعتماد سرمایه گذاران نشود، آثار این تدابیر تنبیهی بر تامین مالی دولت روسیه و اقتصاد این کشور نسبی و محدود خواهد بود.

علاوه بر این موسسه اعتبارسنجی اقتصادی مودیز تهدید‌هایی را که از جانب تحریم‌های آمریکا متوجه بانک‌های دولتی روسیه است، مورد ارزیابی قرار داد و اعلام کرد این تدابیر تنبیهی محدودکننده نخواهند توانست بخش بانکی روسیه را با بحران مواجه کنند هر چند نهاد‌ها و موسسات مالی را از اعطای اعتبارات به بانک‌های روس منع خواهند کرد.

مودیز همچنین در رابطه با تاثیر تحریم‌های آمریکا بر بخش نفت و گاز روسیه اعلام کرد بازتاب خروج آمریکا از پروژه‌های روسیه به این علت محدود است که منابع غیرمتعارف بخش ناچیزی از تولیدات روسیه را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

گزارش مودیز درباره تاثیر تحریم‌های جدید آمریکا بر روسیه

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار